• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد: راه اندازی سرای محلات در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد: راه اندازی سرای محلات در ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، روح الله حضرتپور با اشاره به برنامه های شهرداری ارومیه در ترویج فرهنگ کتاب خوانی دربین شهروندان، گفت: ساخت کتابخانه در فرهنگسرای محلات، ارسال کتاب برای ناشنوایان و نابینایان، آموزش فرهنگ شهروندی با تعبیه لمپوست و بنر در 6 نقطه از شهر و تخصیص نیم درصد از بودجه شهرداری ارومیه به کتابخانه های عمومی شهراز جمله برنامه ها است.

وی با بیان اینکه کتابخانه هایی توسط شهرداری ارومیه در سطح شهرساخته شده است، اظهارکرد: به منظور توسعه امر کتابخوانی در بین شهروندان ، شهرداری ارومیه اقدام به ساخت 4 کتابخانه در 4 فرهنگسراهای شهر کرده است.

حضرتپور ادامه داد: امسال 4 کتابخانه فرهنگسراهای شهرداری ارومیه با اختصاص 400 میلیون تومان به تعدادی کتاب درزمینه های متفاوت تجهیز خواهند شد.

وی با اعلام اینکه با توجه به اینکه بودجه سال 94 با رویکرد فرهنگی و توجه بیشتر به محلات به تصویب خواهد رسید، بیان کرد: با توجه به این مهم در سال 94، طرح سرای محلات در برخی محلات شهر ارومیه اجرا خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به وجود 60 محله در شهر ارومیه ، بیان کرد: طرح سرای محلات در سال 94 به صورت آزمایشی در 10 محله شهر ارومیه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی سرای محلات با اداره خود شهروندان محلات هر محله برخوردار از یک کتابخانه وقرائت خانه خواهد شد که با این مهم گامی مثبت در جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان تمام اقشار شهروندان محلات خواهیم برداشت.

دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در شهر ارومیه، گفت: گران بودن برخی کتب، رشد شدید فناوری اطلاعات و گرایش شهروندان به استفاده از ماهواره و اینترنت، نبود کتابخانه در محلات شهر از جمله دلایل پایین آمدن سرانه مطالعه است.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی کتابخانه در محلات، نقش پدر و مادر در آموزش فرهنگ کتابخوانی به کودکان، ارائه تحقیقات خارج از منابع درسی به تناسب سن کودک توسط آموزش و پرورش و تبلیغ توسعه فرهنگ کتاب خوانی توسط صداو سیمای آذربایجان غربی و معرفی برخی منابع کتب در حوزه های مختلف در معابر شهری ارومیه در توسعه امر کتابخوانی در بین شهروندان موثر خواهد بود.

Print
709 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان