• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

یادداشت/کمبود فضاهای فرهنگی و هنری، خلاء عرصه فرهنگ ارومیه است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

یادداشت/کمبود فضاهای فرهنگی و هنری، خلاء عرصه فرهنگ ارومیه است

بزرگترین ویژگی شهر، فرهنگ است. مدنیّت یعنی شهرنشینی و تا زمانی که مدنیت وجود نداشته باشد، امکان رشد و پیشرفت وجود نخواهد داشت. عقل و عقلانیت و تمدن و تکنولوژی و مخصوصاً فرهنگ و هنر را باید به شیوه های اصولی در راستای پیشرفت و توسعه جامعه از آن بهره گرفت.

مقوله اقتصاد توریسم را نباید فراموش کرد که ارومیه شهری است با موقعیت جغرافیایی و هم مرز بودن با چند کشور و وجود منابع زیبا طبیعی و کوههای سرسبز و رودخانه های جاری باید با استفاده بهینه از این امکانات خدادادی امکان و شرایط جذب توریست و جهانگرد را به این منطقه فراهم نمود و نبود برنامه ها و مکانهای تفریحی و هنری و فرهنگی جوانان را به سوی شبکه های خارجی نا مطلوب و به سوی آسیب های اجتماعی سوق می دهد.

ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری همچون فرهنگسراها از مسئولیت بزرگ شورای شهر هستند و یکی از بزرگترین معانی هنر خوشبینی به آینده است که باید این موضوع به نسل امروز تزریق شود چرا که شوراها بازوی اراده توده های مردم هستند و آنان با درد و مشکلات مردم آشنا هستند. بنابراین مسئولیت آنها بسیار سنگین تر است.

فرهنگ ارومیه یک فرهنگ کهن است و مجموعه ای از فرهنگ ملل و ادیان و مذاهب و اقوام است با اینکه و متاسفانه بارها مورد بی رحمی تاریخ قرار گرفته ولی این بی رحمی تاریخ باعث رکود پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر شده است ولی نمادهای شهری همانند زبان و نژاد و .. حفظ شده است. و تمام ساکنین این شهر از هر قشر و دین و مذهب علی رغم نقشه های شوم دشمنان این شهر و بوم با صمیمیت تمام در کنار هم زندگی کرده اند و این صفا و صمیمیت روز به روز ریشه دار تر و تک تک سکنه این شهر را به هم پیوند می دهد.

ارومیه یکی از بافرهنگترین شهرهای ایران و دنیاست . مزیت ارومیه نسبت به سایر مناطق، وحدت و یکپارچگی ملل و ادیان و مذاهب ساکنین این شهر است که خود باعث جلوگیری از جدالهای قومی و مذهبی شده است و با صفا و صمیمیت و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند.

برپایی مراکز فرهنگی و هنری و ورزشی بهترین جایگزین برای تفریحات ناسالم جوانان بوده و فراهم سازی این امکانات می تواند زمینه ساز تولید فرهنگ و هنر شود. باید به جوانان انگیزه و امید بخشید و حس خوشبینی به آینده و باهم زیستن را در آنان ایجاد کرد تا از این طریق به خلق و هنر و ادب و رعایت حقوق همدیگر بپردازند و این مهم با کمک رسانی ، هدایت و فراهم کردن امکانات زمینه های پیشرفت جامعه را فراهم کرده و زندگی سالم و در کنار هم بودن ، تولید هنر و توسعه و آبادانی شهر عزیزمان ارومیه را تحقق خواهد بخشید چراکه سرمایه گذاری در زمینه و هنری و فرهنگی منجر به پرورش و شکوفایی ذوق عمومی می شود.

Print
597 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان