• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

درآمد پایدار؛ اساسی ترین چالش پیش روی شهرداری هاست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

درآمد پایدار؛ اساسی ترین چالش پیش روی شهرداری هاست

معاون شهردار ارومیه در نشست با شهرداران استان کرمان؛

 به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  غلامرضا عدل دوست در نشست با شهرداران استان کرمان برگزاری نشست هایی چون دیدار با شهرداران شهرهای مختلف کشور  را مثمر ثمر خواند و اظهار کرد: با برگزاری چنین نشست هایی و ارائه پیشنهادات و تبادل نظر ها موجبات توسعه و آبادانی شهر ها و رفع موانع پیش روی مدیریت شهری رقم می خورد.

وی  در تعریف مدیریت شهری به لحاظ محتوایی مهمترین کارکرد مورد انتظار از مدیران شهری را رویارویی و حل مشکلات شهری دانست و افزود:  حل معضلات مبتلا در شهرها و زیست پذیری کردن آنها، ارتقاء سرانه آسان زندگی، افزایش سطح ایمنی شهرها و تامین آرامش در کنار آسایش شهروندان  از جمله کارکردها مورد انتظار از شهرداران مدیریت شهری است.

قائم مقام شهردار و معاون معماری و شهرسازی شهردرای ارومیه با بیان اینکه شهرداران برای رسیدن به این اهداف با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند، گفت: مهمترین و اساسی ترین چالش در این مقطع زمانی را برای  شهرداری تحصیل درآمد پایدار و ایجاد و تعریف منابع جدید درآمدی  است .

عدل دوست ادامه داد: علاوه بر مقوله درآمد ، مسایل مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی ، اصلاح الگوی جمع آوری و بازیافت پسماند، مشکلات مربوط به حاشیه نشینی ، احیا و توانمند سازی بافت های  فرسوده و تاریخی ، مسائل مربوط به دست فروشی و سد معبر و چگونگی برخورد با آنها  و حفظ و نگهداری باغات  داخل شهر ها از جمله چالش های شهری است .

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه  با اعلام اینکه شهرداری ارومیه دارای سند چشم انداز بلند مدت و میان مدت  ساله است،  بیان کرد: چشم انداز بلند مدت شهرداری ارومیه در قالب افق 1404 طراحی شده افقی که در آن شهر ارومیه تبدیل به یک شهری سالم، فرهنگی ، دانش محور و با کیفیت مبتنی بر فعالیت های زیست محیطی و فرهنگی و فن آوری های نوین با سیستم حمل و تقل سریع و روان تبدیل خواهد شد .

عدل دوست با بیان اینکه شهرداری ارومیه برای رسیدن به اهداف بلند مدت بودجه هایی را بصورت سالانه  تهیه و تنظیم کرده است، اظهار کرد:  بر این اساس بوجه امسال نیز به تصویب رسید که پیام بودجه سال 97 ارتقاط کیفیت زندگی شهروندان  با رویکرد مشارکت و مسئولیت پذیری است.

وی میزان بودجه سال 97 شهردار ارومیه را 1150 میلیارد تومان  عنوان کرد و گفت:  70 درصد بودجه سال 97 شهرداری نقدی و مابقی غیر نقدی  است که حدود 80 درصد آن برای  صرف در امورات عمرانی و مابقی جاری تعریف شده است .

قائم مقام شهردار ارومیه با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی  چون ساخت رینگ میانی شهر ارومیه ، بیان کرد:  رینگ میانی ارومیه به طول حدود 23 کیلومتر تکمیل و با اتمام تقاطع غیر هم سطح آذربایجان کامل می شود و رینگ دوم شهر ارومیه نیز از سال گذشته وارد فاز اجرایی شد و هم اینک  در دست اجراست .

Print
327 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان