• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

درختان  معابر شهر ارومیه حفاظت می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

درختان معابر شهر ارومیه حفاظت می شود

«محمد ستار پور» با اشاره به تخریب فضای سبز و قطع درختان در برخی معابر شهر ارومیه، خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر ارومیه خواستار برخورد با عاملان قطع درختان و تخریب فضای سبز بر طبق قانون برای همه اشخاص حقوقی و حقیقی است.

وی نقش فضای سبز را در تلطیف هوا و جذب آلودگی های شهری بسیار موثر دانست و گفت: از جمله الزامات مقابله با آلودگی، خشکسالی و مهار گرد و غبار در شهر ارومیه  گسترش فضای سبز و کاشت درختان پهن برگ است .

ستار پور با بیان اینکه اکنون سرانه فضای سبز در ارومیه 9 متر است، اظهار کرد: سرانه فضای سبز شهر ارومیه با استاندارد کشوری که 12 متر است ، فاصله دارد که این فاصله با کاشت درخت و توسعه پارک ها رفع خواهد شد.

وی با اشاره به کیفی سازی فضای سبز شهر ارومیه ، بیان کرد: استفاده از سیستم آبیاری نوین به صورت قطره ای در راستای کاهش مصرف آب، اجرای طرح خام شهری یعنی جدا سازی آب شرب با آب مصرفی کشاورزی است .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اکنون 30 درصد از فضای سبز شهر ارومیه با سیستم آب خام شهری، 20 درصد تحت پوشش آب شرب شهری و 14 درصد با براشت آب از رودخانه ها آبیاری می شود، اظهار کرد: اجرای آب خام شهری و سیستم آبیاری نوین با کمبود منابع مالی مواجه است و در این رابطه با هماهنگی استانداری از اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه در جهت تغییر سیستم آبیاری فضا های سبز شهری به نحوی که باعث کاهش مصر ف آب در این زمینه شود ، استفاده خواهد شد .

وی با اشاره به کمربند سبز ارومیه ، بیان کرد: کمربند سبز حاشیه شهر ارومیه به میزان 1050 هکتار و به عرض 150 متر بوده که بیشتر این کمربند باغات شخصی بوده و مابقی نیز زمین های منابع طبیعی و راه و شهرسازی وتنها 17 درصد از مساحت کل این کمربندی در اختیار شهرداری می باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اکنون اجرای کمربند سبز در بخش مربوط به زمین های شهرداری و منابع طبیعی و راه وشهر سازی از 82 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: اجرای کمربند سبز باعث بهبود نمای بصری شهر و تلطیف آلودگی‌های آب و هوایی شهری و همچنین مهار گرد و غبار شهر ارومیه خواهد شد

Print
1133 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان