• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دومین جشنواره عرقیات گیاهی بادرنجبویه درارومیه پایان یافت
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دومین جشنواره عرقیات گیاهی بادرنجبویه درارومیه پایان یافت

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در دومین جشنواره عرقیات گیاهی بادرنجبویه  در پارک ائللر باغی  با بیان  اینکه متاسفانه ما در فرهنگ خود غریبه شده و بنابراین با انجام جشنواره‌های این چنینی سعی در احیای فرهنگ گذشته خود را داریم، اظهار کرد:  نباید دارایی ما که همان فرهنگ ایرانی و اسلامی است از بین رفته و شاهد فرهنگ‌های وارداتی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه تنها به معنای رشد اقتصادی نیست،  گفت: باید در انجام فعالیت‌های فرهنگی نیز اهتمام داشته و از فرهنگ اسلامی و اصیل آذربایجان دور نشویم.

شهردار ارومیه بیان کرد: متاسفانه هم اکنون بیشتر خانواده درگیر مسائلی مانند طلاق، بیکاری و دغدغه‌های فکری هستند،  بنابراین باید بستری برای شادی و نشاط مردم شهر ایجاد شود.

وی با اشاره به معضل مواد مخدر ، گفت: متاسفانه هم اینک بیش از سه درصد مردم استان درگیر این معضل خانمان‌سوز هستند، بنابراین خانواده‌ها باید آگاه بوده و مسئولان نیز با برگزاری برنامه‌های شاد فرهنگی اوقات فراغت جوانان را غنی‌سازی کنند.

در ادامه علی وقاری،  مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه این جشنواره با دستور شهردار ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره بادرنجبویه پیش از این در پارک‌های صفا، مظاهری، صمدزاده، حضرت‌پور و تخم مرغی برگزار و اختتامیه آن در پارک ائلرباغی برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره ضمن احیای سنت‌های دیرینه آذربایجان، آن را به صورت محله‌محور برگزار کرده تا همه محلات شهر ارومیه به طور عاقلانه از برنامه‌های ارائه دهنده شهرداری استفاده کنند.

گفتنی است؛ مراسم با برگزاری جشن نمادین عروسی، اجرای موسیقی زنده، پخت غذاهای سنتی و فروش آش به نفع انجمن معلولان به پایان رسید.

Print
810 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان