• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در آيين تقدير از خدمات حجت الاسلام و المسلمين حسني و معارفه نماينده ولي فقيه در استان؛ آيت الله محمدي گلپايگاني: تاريخ پرافتخارآذربايجان غربي با نام حجت الاسلام و المسلمين حسني عجين شده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در آيين تقدير از خدمات حجت الاسلام و المسلمين حسني و معارفه نماينده ولي فقيه در استان؛ آيت الله محمدي گلپايگاني: تاريخ پرافتخارآذربايجان غربي با نام حجت الاسلام و المسلمين حسني عجين شده است

رئيس دفتر مقام معظم رهبري در آيين تجليل از خدمات انقلابي حجت الاسلام و المسلمين غلامرضا حسني و معارفه حجت الاسلام و المسلمين سيد مهدي قريشي به سمت امامت جمعه اروميه و نمايندگي ولي فقيه در استان افزود: در زمان غيبت امام معصوم نيز اين رسالت بر عهده ولي فقيه است.

وي در ادامه دين ميبن اسلام را دريايي از علوم و معارف ناب دانست و گفت: سيره و مكتب اماماني چون حضرت علي (ع) و امام جعفرصادق (ع) داراي معارف عميقي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

گلپايگاني با اشاره بر لزوم شكرگذاري بخاطر وجود نعمت انقلاب اسلامي نيز گفت: امروز كشور جمهوري اسلامي ايران مامني امن براي مومنين، متدينين، فرهيختگان و اهل دين و معرفت است.

وي همچنين دشمن شناسي را از مهمترين مسائل مورد توجه عنوان كرد و افزود: بايد دشمنان نظام اسلامي را بشناسيم و به لبخند دشمنان فريفته نشويم و با پيروي از مشي رهبر معظم انقلاب در جهت خنثي سازي توطئه هاي آنان گام برداريم.

وی ادامه داد: همه ما باید در پشت سر رهبر معظم انقلاب، فریاد و ندای وحدت سر دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی اضافه کرد: امروز بسیاری از کشورهای به اصطلاح متمدن در جهان، نوکر آمریکایی ها هستند و تنها ایران است که بدون ارباب در دنیای امروز حضور دارد.

آيت الله محمدي گلپايگاني در بخش ديگري از سخنان خود با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مردم استان آذربایجان غربی گفت: شما مردم آذربايجان غربي بنا به تعبير رهبري در آزمون هاي دشوار اوايل انقلاب و در صحنه هاي مبارزه با ضد انقلاب سرافراز بوده ايد و اين يكي از افتخارات ارزشمند مردم سلحشور اين استان و مورد عنايت رهبر معظم انقلاب است.

رئيس دفتر مقام معظم رهبري خود با گراميداشت ياد و خاطره 12 هزار شهيد استان آذربايجان غربي و همچنين تقدير از خدمات و زحمات آقاي حسني در اين استان گفت: حجت الاسلام و المسلمين حسنی تاریخ زنده آذربایجان و مورد عنایت مقام معظم رهبری است و مي توان اذعان نمود كه تاريخ پرافتخار آذربايجان غربي با نام حجت الاسلام و المسلمين حسني عجين شده است

وی اضافه کرد: باید قدر این شخصیت بزرگوار را بدانیم و از وجود ایشان به بهترین نحو ممکن در راستای شناخت بیشتر در خصوص وقایع انقلاب اسلامی بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی افزود: رهبر معظم انقلاب، سفارش ایشان را به من فرموده اند که این امر نشان از جایگاه حجت الاسلام والمسلمین حسنی در نزد مقام معظم رهبری دارد.

وی اظهار کرد: تاریخ معاصر آذربایجان غربی با نام حجت الاسلام والمسلمین حسنی گره خورده است که این امر به دلیل مبارزات، مجاهدت ها و فعالیت های ارزنده ایشان در سالیان متمادی در این منطقه مي باشد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین ویژگی مردم آذربايجان غربي را توجه و ارادت خاص به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عنوان کرد و ادامه داد: توجه و عشق عميق مردم آذربايجان غربي به اهل بيت عليهم اسلام الگويي براي مردم ساير استان ها و شهرهاي كشور است.

گفتني است در این آیین، حکم رهبر معظم انقلاب خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه توسط رئيس دفتر مقام معظم رهبري قرائت و همچنين تمبر یادبود حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی رونمایی شد.

لوح يادبودي نيز از سوي مهندس سعادت استاندار آذربايجان غربي به حجت الاسلام و المسلمين حسني اهداء شد.

Print
557 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان