• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در آیین بازگشايي امتداد خيابان امام خميني(ره) اروميه مشاور عالی وزیر کشور تاکید کرد : لزوم به کارگیری فضای آزاد شده خیابان امام در جهت حفظ هویت تاریخی ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در آیین بازگشايي امتداد خيابان امام خميني(ره) اروميه مشاور عالی وزیر کشور تاکید کرد : لزوم به کارگیری فضای آزاد شده خیابان امام در جهت حفظ هویت تاریخی ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، علی عبدالعلی زاده در آيين بازگشايي امتداد خيابان امام خميني(ره) اروميه که با جمع کثیری از مسئولان استانداری و شهرداری، اعضای شورای شهر، کارمندان و عموم شهروندان برگزار شد، با اشاره به امور توسعه مناطق ارومیه،ضمن تقدير از زحمات و تلاش هاي استاندار آذربايجان غربي و شهردار ارومیه در راستاي توسعه و عمران و آباداني استان و مرکز استان اظهار کرد: امروز با حمايت هاي استاندار آذربایجان غربی و تلاش هاي ارتش جمهوري اسلامي، شوراي اسلامي شهر و شهرداري اروميه، شاهد انتقال پادگان لشكر 64 اروميه به خارج از شهر و بازگشايي امتداد خيابان امام خميني(ره) هستيم که  اين امر مرهون وحدت، همدلي و همكاري مسئولان در اين استان است.

وی با اشاره به اهمیت بازگشایی این منطقه برای شهر ارومیه افزود: بي ترديد اجراي اين پروژه فاخر شهري در رونق اقتصادي و آرامش و آسايش مردم منطقه موثر خواهد بود و مردم نيز همواره قدردان زحمات و شكرگذار خدمات نظام مقدس اسلامي هستند.

وی با بیان اینکه لشکر 64 ارومیه تاکنون با سربازان خود در دفاع از عزت و شرف مردم منطقه تلاش کرده است و ‌اکنون نیز با پیکره خود در خدمت مدیریت شهری ارومیه در آمده است،تصریح کرد: بازگشایی امتداد خیابان امام آرزوی  انتظار بیش از 20ساله مردم ارومیه بود که با تلاشهای بسیار شهردار ارومیه و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی اکنون شاهد تحقق این درخواست در شهر ارومیه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به قدمت پادگان لشکر 64 ارومیه اضافه کرد: با تشکیل ارتش نوین در ایران لشکر 64 ارومیه نیز برای تأمین امنیت مردم منطقه ایجاد شده است و اکنون بیش از 80 سال از خدمت آن به مردم این منطقه می‌گذرد اما با این وجود این پادگان در راستای حفظ جان، مال و ناموس مردم و دفاع از مرزهای ایمان و شرف در این منطقه شهدای بسیاری را از اقوام مختلف تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

عبدالعلي زاده خاطر نشان کرد: انتقال پادگان لشكر 64 به خارج از شهر و فضاي آزادسازي شده بايد بعنوان فرصتي براي مديريت شهري تلقي شود كه براي نيم قرن آينده اين شهر برنامه ريزي نمايند و هر آنچه را كه شهر به آن نياز دارد را در اين فضا احداث نمايند.

مشاور عالی وزیر كشور در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم استفاده بهینه از فضای آزاد شده از امتداد خیابان امام تأکید کرد و گفت: روا نیست که این فرصت بزرگ را با ساخت خانه و مغازه در این خیابان تباه کنیم؛ بلکه باید از آن برای ایجاد هر آنچه که در مرکز شهر وجود نداشته است استفاده کنیم.

وی همچنین بر لزوم حفظ یادمان این پادگان در تاریخ ارومیه اشاره کردو افزود: باید با اختصاص ساختمان فرماندهی لشکر 64 به موزه دفاع مقدس و ارتش، این پادگان را به عنوان سندی از هویت این شهر حفظ کرد.

وی ادامه داد: با احداث فرهنگسرا و یا اختصاص ساختمانی برای نشان دادن ابعاد این پادگان برای نسل‌های آینده باید تلاش کنیم هویت پادگانی این شهر را در تاریخ آن ماندگار سازیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جنگ فرهنگی و اقتصادی به جای جنگ نظامی میان بسیاری از دولت‌ها به راه افتاده است، اظهار داشت: در عصری که رسانه‌ها و ماهواره‌ها مرزهای ملی را می‌شکافند و با تهاجم فرهنگی، هویت ایرانی و اسلامی ما را نشانه رفته‌اند، می‌توان با حفظ این نمادهای هویت و اصالت خود میراث فرهنگی خود را برای نسل‌های بعدی زنده نگاه داشت.

عبدالعلی‌زاده در ادامه بر لزوم تلاش بیش از پیش مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رونق اقتصادی و تأمین آرامش و آسایش مردم تأکیدو بیان کرد: مردم نیز باید قدردان زحمات زحمتکشان جامعه خود باشند و با همراهی و همدلی مسئولان آنها را در پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی همراهی کنند.

مسئولان شهری از كاربري هاي تكراري و غيرضروری در محل لشکر64ارومیه بپرهيزند

وحید جلال زاده استاندار آذربايجان غربي نیز در این آیین با اعلام اینکه بازگشایی امتداد خيابان امام خميني(ره) ارومیه يكي از اين پروژه هاي فاخر این شهر است، اظهار کرد: خوشبختانه در سایه سازندگی و مجاهدت و تلاش ها و زحمات مسئولان استان، شوراي اسلامي شهر و شهردار اروميه شاهد تحقق يكي دیگر از اين پروژه هاي فاخر هستیم که بر خود وظیفه می دانم از تمام كساني كه در راه سازندگي و بالندگي اين شهر، تلاش و مجاهدت مي كنند، قدرداني ‌كنم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری،افزود: مسئولان نظام اسلامی باید با نحوه عملکرد خود،‌ مردم را نسبت به آینده نظام جمهوری اسلامی و کارآمدی آن امیدوارتر سازند که اجرای این پروژه‌های عمرانی گامی مهم در این راستا است.

وی خاطر نشان ساخت:آینده نظام جمهوری اسلامی به پاس مقاومت و ایستادگی ملت ایران و مجاهدت آنان در مسئولیت‌هایی که عهده‌دار هستند و همچنین شهدای پرافتخار آن آینده‌ای روشن و امیدوارکننده است.

استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: امروز ملت بزرگ ايران اسلامي با تبعيت از فرامين مقام معظم رهبري و با تكيه بر ايمان و ارزش هاي اسلام و انقلاب، در مسير فتح قله هاي عزت و افتخار در حركت هستند و در راه رسيدن به قله ها، هيچ گاه نااميد نمي شوند و اين مساله اي است كه رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاكيد فرموده اند.

جلال زاده  در ادامه با اشاره به نامگذاري سال 92 با عنوان سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري گفت: حماسه سياسي و حماسه اقتصادي و تلاش در جهت  تحقق آن، منحصر به مديران و مسئولان نبوده بلكه اين يك تكليف شرعي و ملي است كه بر همگان فرض است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: مردم متدين و انقلابي ايران اسلامي با وجود تمام مشكلات اقتصادي و تحريم ها و تهديدهاي دشمنان نظام، در همه صحنه هاي دفاع از ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي حضور دارند و اين به معناي شعور و بلوغ بالاي اين ملت و تجلي هويت اسلامي- ايراني در ميان آنهاست لذا مسئولان بايد با خدمت رساني بهينه به اين مردم، قدردان آنها باشند.

با احداث يادمان ها و موزه دفاع مقدس در محل فعلي لشكر 64،سعی در زنده نگه داشتن نام این پادگان در تاريخ شهر اروميه داريم

وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح انتقال لشكر 64 اروميه به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: پادگان لشكر 64 اروميه يكي از نمادهاي هويتي و تاريخي شهر اروميه محسوب مي شود و ما در برنامه ريزي هاي خود سعي بر اين داريم كه با احداث برخي يادمان ها و موزه دفاع مقدس در محل فعلي لشكر 64، نام آن را در تاريخ پرافتخار شهر اروميه زنده نگاه داريم.

وي همچنين بیان کرد: از شوراي اسلامي شهر و شهردار اروميه انتظار مي رود كه در فضاي آزادسازي شده از لشكر 64، از كاربري هاي تكراري و غيرضرور بپرهيزند و اين فضا را بيشتر به كاربري هاي عمومي و احداث فضاي سبز اختصاص دهند.

جلال زاده با بیان اینکه با انتقال این پادگان به خارج شهر، علاوه بر امکان بهره وری از فضاهای موجود برای کاربری های خدماتی و عمومی، ترافیک داخل شهر روانتر شده و فاصله قسمت مرکزی شهر با شمال و جنوب بسیار کاهش خواهد یافت، گفت: امیدواریم قطار توسعه شهری که با خدمات بی نظیر شهردار ارومیه و اعضای شورای شهر به راه افتاده، شهر ارومیه را در آینده نزدیک به مقصد اصلی خود نزدیکتر کرده و ارومیه را تبدیل به شهری توسعه یافته و پیشرفته و آبادگر کند.

اميرملكيان فرمانده قرارگاه عملياتي ارتش شمال غرب كشور نيز در اين مراسم با ابراز خرسندي از اجراي پروژه انتقال پادگان لشكر 64 به خارج از شهر و بازگشايي امتداد خيابان امام خميني(ره) افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران همواره آماده است تا در راه خدمت رساني به ملت و دفاع از آبرو و اقتدار نظام مقدس اسلامي جانفشاني نمايد.

وي ادامه داد: خداوند را شاكريم كه در نظامي خدمت مي‌كنيم كه ارتش آن يك ارتش مردمي و حزب الهي است و فرمانده آن يك فقيه عاليقدر و وارسته است.

نیاز کنونی مدیریت شهری همراهی و همدلی مسئولان است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور شهردار ارومیه نیز در آیین بازگشایی امتداد خیابان امام (ره) با بیان اینکه نیاز کنونی مدیریت شهری همراهی و همدلی مسئولان است، اعلام کرد: برای توسعه متوازن در تمام مناطق شهری ارومیه و دستیابی شهروندان به شهری سبز، پاک و مجهز به فناوری‌های نوین از ماه‌های گذشته کمر همت بسته‌ایم و با همراهی و همدلی مسئولان در راستای تحقق این امر تلاش کنیم.

وی به تلاش‌های مستمر استاندار آذربایجان غربی، قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش، اعضای دور سوم و چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه و دیگر زحمتکشان این عرصه اشاره کرد و گفت: مردم باید توجه داشته باشند که پروژه‌های افتتاح شده حاصل تلاش مجموعه افراد در شهر و استان بوده و بدون همراهی و همکاری آنها امکان‌پذیر نخواهد بود.

طمع احداث اماکن تجاری و ملکی را در محل پادگان از مدیریت شهری دور کردیم

حضرت‌پور با اشاره به اینکه در مجموع بیش از 30 میلیارد ریال برای بازگشایی این مسیر هزینه شده است، تصریح کرد: با این حال طمع را از مدیریت شهری دور کرده و به جای اختصاص زمین به اماکن تجاری و ملکی، با اختصاص بخش اعظمی از آن به فضای سبز منافع مردم را بر منافع خود ارجح دانستیم.

حضرت پور با تأکید بر لزوم اصلاح نگرش‌ها بر موضوع مدیریت شهری، اضافه كرد: آنچه كه امروز در مديريت شهري به آن نياز داريم، يحث پول و اعتبار نيست بلكه براي رسيدن به توسعه پايدار، نيازمند همراهي و همدلي مسئولان استاني و مديران شهري هستيم كه خوشبختانه اين امر نيز با تدابير و تلاش هاي مديريت ارشد استان فراهم شده است و امروز شاده رشد و بالندگي و حركت به سمت توسعه در استان هستيم.

شهردار ارومیه نتایج این همراهی و همدلی مردم و مسئولان را در توسعه و عمران شهرها عنوان کرد و افزود: با حفظ این رویکرد شاهد اتفاقات مثبت و فاخری در شهر خواهیم بود.

روگذر امام علی(ع) و میثم تا پانزدهم آبان ماه سال جاری افتتاح می شود

وی از افتتاح روگذر امام علی(ع) و میثم تا پانزدهم آبان ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ارومیه به تمامی شهروندان آن متعلق است و همه شهروندان حق دارند بر اساس مدیریت مناسب شهری از تمامی امکانات لازمه در سطح شهر برخوردار شوند.

حضرت‌پور با اشاره بر توسعه متوازن شهری از 15 ماه گذشته در ارومیه، گفت: با این رویکرد شاهد توسعه بیش ازپیش در شهر بوده‌ایم.

وی بر اهیمت برخورداری از شهری سبز، پاک، ایمن و مجهز به فناوری‌های نوین در استفاده از تجهیزات و وسایط نقلیه اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به این شرایط از مجموعه مدیران شهری از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

در خاتمه این مراسم از سوي مقام عالي استان با اهداي لوح و هدايايي از زحمات و تلاش هاي اميرملكيان فرمانده قرارگاه منطقه اي شمال غرب كشور، مهندس سيد جواد محمودي معاون امور عمراني استاندار و محمد حضرت پور شهردار اروميه در راستاي اجراي پروژه انتقال پادگان لشكر 64 اروميه به خارج از شهر و بازگشايي امتداد خيابان امام (ره) تجليل شد.

به گزارش آرازآذربایجان بازگشایی امتداد خیابان امام (ره)ارومیه عصر پنجم آبان‌ماه با حضور مشاور وزیر کشور، استاندار آذربایجان غربی، شهردار ارومیه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای اسلامی و جمع کثیری از مردم ارومیه برگزار شد.

این پروژه با صرف اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال تکمیل و جهت استفاده شهروندان ارومیه به بهره‌برداری رسید.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print
1687 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان