• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در دومین جلسه امور بانوان شهرداری ارومیه مطرح شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای  تحکیم و اعتلای بنیان خانواده
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در دومین جلسه امور بانوان شهرداری ارومیه مطرح شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای تحکیم و اعتلای بنیان خانواده

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، حمیرا رستمیان، رئیس واحد بانوان شهرداری ارومیه در دومین جلسه امور بانوان شهرداری با بیان اینکه  تحکیم و اعتلای بنیان خانواده یکی از دغدغه های اساسی در شهر های امروزی است، گفت:  با توجه به افزایش آمار طلاق باید در راستای  تحکیم و اعتلای بنیان خانواده  کارگاه های آموزشی و  دوره های مشاوره برای بانوان شهروند برگزار شود.

 وی با اشاره به ترویج سبک زندگی  اسلامی در شهر ها، بیان کرد:  امروز بعلت تجمل گرایی و فاصله از ساده زیستی  بسیاری از زندگی های شهروندان دچار تغییرات شده که باید در این زمینه دوره های ترویج سبک زندگی اسلامی  برای بانوان شهروند در شهر برگزار شود.

رئیس واحد بانوان شهرداری ارومیه توانمند سازی و ارتقاء قابلیت بانوان و اشتغال زایی مولد در شهر ها، ارتقاء سطح فرهنگی و بهداشتی، ارتقای باورهای دینی  بانوان شاغل، بهبود شاخص های فرهنگی و اجتماعی بانوان، آسیب شناسی و کنترل آسیب ها،  پیشگیری از وقوع جرم  و توسعه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه بانوان،  ایجاد بازارهای روز برای نشان دادن توانمندی های بانوان ،  رایزنی با بانک ها برای ارایه وام های قرض الحسنه  برای ایجاد مشاغل خانگی،  شناسایی زنان کارآفرین  جهت الگوی برداری از آنان، شناسایی و معرفی بانوان نخبه شهر در زمینه علمی و فرهنگی  را از جمله برنامه های  واحد بانوان شهرداری ارومیه  عنوان کرد.

 وی یادآور شد:  برای دسترسی به اهداف در جهت اجرای برنامه ها برای بانوان شهروند و توانمند کردن آنها  باید تحقیقات میدانی از شهروندان در سطح شهر صورت گیرد.

رستمیان با اشاره به اجرای  برنامه ها برای بانوان شاغل شهرداری ارومیه، اظهار کرد:  غنی سازی  اوقات فراغت بانوان،  آموزش مهارت های مختلف زندگی،  آموزش مهارت های دینی،  توجه ویژه  به سلامت جسمی بانوان و سلامتی آنها در محیط کار، ایجاد و  توسعه فضاهای ورزشی،  برگزاری جشنواره ها در مناسبت ها  مختلف و برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و علمی از جمله برنامه ها برای بانوان شاغل شهرداری ارومیه است.

وی  با تاکید براینکه باید زنان بد سرپرست و بی سرپرست را باید توانمند و برای آنها زمینه اشتغال فراهم شود،  گفت: همچنین در راستای حمایت از برخی از زنان باید گرم خانه های در سطح شهر ایجاد شود.







Print
738 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان