• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

در پروژه های شهری به مقوله پدافند غیر عامل نگاه ویژه شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

در پروژه های شهری به مقوله پدافند غیر عامل نگاه ویژه شود

شهردار ارومیه:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه؛ حسین مهدی زاده در نشست شورای معاونین که ظهر امروز برگزار شد مقوله پدافند غیرعامل را یک  موضوع  بسیار مهم دانست و عنوان کرد:  از منظر تاریخی،  مقوله پدافند غیر عامل از اواخر دهه هشتاد مطرح شده اما اگر به این مهم  به لحاظ تاریخی بیشتر دقت شود خواهیم دید که از زمان های خیلی دور،  تفکر پدافند غیر عامل  در فضا و منظر شهری وجود داشته است .
به گفته وی در مطالعات شهری، پدافند غیر عامل یک مبحث بسیار مهم بوده که  باید مورد توجه قرار گیرد و اگرچه در زیر ساخت ها و تاسیسات شهری به مقوله پدافند غیر عامل توجه شده اما این مهم  در بحث طراحی ها و نماهای ساختمان شهری مورد غفلت واقع شده  که نیاز به توجه دارد.
شهردار ارومیه تاکید کرد:  در پروژه های شهری به مقوله پدافند غیر عامل نگاه ویژه شود و حتی در پروژه های کوچک مقیاس هم می توان به این مهم  توجه کرد.

 وی ادامه داد:  در مبحث ایمن سازی محیط  ها و کانال های شهری قبل از وقوع حادثه باید به پدافند غیر عامل توجه کرد و با بستر سازی های لازم از وقوع حادثه پیشگیری کرد. 
مهدی زاده بیان کرد:  در آینده با افزایش شهر نشینی مواجه هستیم که لاجرم باید مدیریت شهری در زیرساخت ها و طراحی های شهری به  مقوله پدافند غیر عامل  دقت کند.
به گفته وی به مسایل شهری نباید تک بعدی نگاه کرد و در مباحث شهر سازی و عمرانی باید تفکر،  تفکر پدافند غیر عامل هم  باشد.
شهردار ارومیه بیان کرد:  متاسفانه به مقوله پدافند غیر عامل  در برخی دستگاه های اجرایی بصورت تئوریک نگاه می شود که باید با ایجاد حساسیت های لازم  به سمت عملی کردن این مهم حرکت کرد.
وی در ادامه با اشاره به بارندگی های پیش رو و احتمال افزایش شدت بارندگی ها، بیان کرد:  در بحث تامین  ماشین آلات در زمان بارش ها با کمبود مواجه هستیم و درخواست دارم با شناسایی ظرفیت های بخش خصوصی در تامین ماشین الات در زمان بحران گام برداشته شود.
شهردار ارومیه عنوان کرد:  در مبحث ساماندهی آب های سطحی در سطح شهر از منظر پدافند غیر عامل باید  ورود و به آن  نگاه ویژه کرد .

Print
154 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان