• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دومین همایش حسابداری در شهرداری ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دومین همایش حسابداری در شهرداری ارومیه برگزار شد

شهردار ارومیه در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ملی حسابدار گفت: از آنجائی که حرفه حسابداری یکی از مسئولیت های مهم و خطیر در جامعه امروزی است لذا باید تلاش شود تا در هر زمینه از لحاظ تکنولوژی در سطح بین المللی باشیم.

محمد حضرت پور در بخشی از سخنانش ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی مجموعه امور مالی و حسابداری اذعان داشت: با توجه به اینکه شفاف سازی فعالیت ها در ایجاد سلامت اقتصادی بسیار تأثیر گذار است، لذا حسابداری و امور مالی در روند توسعه پایدار کشورها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی همچنین ضمن اهمیت شمردن جایگاه حسابداری گفت: کاربرد استانداردهای حسابداری و حسابرسی و تکنیک ها و مفاهیم حسابداری مدیریت ضمن ایجاد اعتماد نسبت به صورتهای مالی ارائه شده از طرف مدیران، ابزار لازم را برای سنجش عملکردها و اقتصادی بودن فعالیت ها بوجود می آورد.

محمد حضرت پور در پایان سخنانش اظهار داشت: حسابرسی به عنوان یک حرفه، یک تخصص و یک رشته، امر نسبتاً کوتاهی دارد که به زحمت به بیش از یکصد سال می رسد، اما همزمان با تحولات شتاب آمیز یکصد سال گذشته، حرفه حسابرسی نیز به سرعت خود را با شرایط زمان تطبیق داده و به عنوان یک دانش تخصصی امروز در سطح دنیا مطرح است.

در ادامه مراسم مدیر امور مالی شهرداری ارومیه نیز ضمن گرامیداشت 15 آذر، روز ملی حسابداری گفت: این حضور باشکوه و صمیمی همکاران پرتلاش و فرهیخته امور مالی شهرداری ارومیه نشان از همبستگی حسابداران و ارج نهادن به دانش و حرفه حسابداری و عزم راسخ به ارائه خدمات بیشتر و بهتر است.

حسین اشرفی در ادامه سخنانش اظهار داشت: یک سال گذشته، سالی متفاوت برای همه ما و مردم شهرمان بود، سالی پر از افتخار و عزت.

همه ما از اینکه در شهرداری ارومیه در صف مقدم خدمتگزاری هستیم افتخار می کنیم و امروز این موفقیت ها میسر نبود مگر با توکل به خدا، مدیریت جهادی شهردار محترم و تلاش شبانه روزی مدیران و همکاران امور مالی و حسابداری شهرداری که جا دارد از تک تک همکاران تلاشگر شهرداری ارومیه تقدیر و تشکر نمایم.

مدیرامور مالی شهرداری ارومیه گفت: سال 93، سال بسیار مهمی برای مجموعه امور مالی است، چرا که علاوه بر کارهای روز مره و وظایف قبلی، تغییر اساسی در سیستم ها خواهیم داشت، و از کلیه همکاران تقاضا دارم با توجه به پیچیدگی ها و تغییرات اساسی، آموزش های لازم و مطالعه کافی بعمل آوریم و اگر امروز نتوانیم خودمان را با تغییرات تکنولوژیک و دانش جدید بروز نگهداری کنیم، بطور اتوماتیک از گردونه سیستم حذف خواهیم شد، اگر چه مسیر طولانی و دشوار است اما هدف و نتیجه بسیار بزرگتر است.

حسین اشرفی در بخشی دیگری از سخنانش افزود: حسابداری رکن اصلی نظام اطلاع رسانی و اقتصاد در جامعه است و در جوامع دموکراتیک این دانش و حرفه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و پاسخ خواهی و پاسخگویی بخشی از فرایند دموکراسی و مردم سالاری دینی است.

وی همچنین در تعریف یک حسابدار حرفه ای گفت: حسابدار حرفه ای باید در روابط حرفه ای درستکار باشد و لازمه درستکاری، صداقت، صراحت و انصاف است و حسابدار حرفه ای باید در قضاوت حرفه ای واقعیت ها را در نظر بگیرد و اجازه ندهد که پیش داوری و جانبداری ، تضاد منافع بر کارها تأثیر بگذارد.


 

 

 

 

 

 

 

Print
1629 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان