• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دو هزار و ۱۰ نفر اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دو هزار و ۱۰ نفر اصول تفکیک پسماند از مبدا را فرا گرفتند

در شش ماهه سال جاری؛

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این سازمان، تاکنون به بیش از دو هزار نفر از شهروندان در بخش‌های مختلف آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک زباله از مبدأ ارائه شد.

هادی بصاری بیان کرد: دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی از جمله مهمترین جامعه هدف سازمان برای آموزش و فرهنگ‌سازی مقوله‌های تفکیک پسماند از مبدا هستند از این رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آموزش‌های لازم برای دانش آموزان ارائه شده است.

وی افزود: علاوه بر دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار نیز از جمله افراد موثری هستند که جزو جامعه هدف یادگیری اصول تفکیک پسماند از مبدا قرار گرفته‌اند و در همین جهت نیز دوره‌های آموزشی برای زنان خانه‌دار در فرهنگسراها برگزار شده است.

بصاری با اشاره به برنامه‌های آموزشی پیش روی سازمان، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ‌سازی در ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس، باشگاه‌های ورزشی، مساجد و هیات‌ها به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی عنوان کرد: کاهش تولید پسماند اولین قدم در مدیریت پسماند بوده همچنین یکی از راه‌های کاهش تولید مدیریت پسماندهای خانگی است که این موضوع جهت اجرایی‌شدن نیاز به فرهنگ‌سازی همگانی و توجه ویژه شهروندان دارد.

Print
156 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان