• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر اروميه با اعضاي شوراي شهر و معاون اداري مالي شهرداري كاشان
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ديدار اعضاي شوراي اسلامي شهر اروميه با اعضاي شوراي شهر و معاون اداري مالي شهرداري كاشان

رئيس شوراي اسلامي استان و عضو شوراي اسلامي شهر اروميه در ادامه به  فعاليت هاي صورت گرفته در سه دوره گذشته و دوره چهارم شوراي اسلامي شهر اشاره كرده و گفت: تقاطع هاي غير هم سطح يكي از شاخص هاي مهم در طرح هاي شهرداري مي باشد كه  از سال 75 در دستور كار شورا و شهرداري اروميه قرار گرفته است و اولين تقاطع مربوط به سال 75 مي باشد كه در فاصله سال های 75 تا 86 توانستيم 6 تقاطع غير هم سطح را به پايان برسانيم اما در دو سال اخير با تعامل خوبي كه بين شورا و شهرداري اروميه بوده  و تلاش هاي شبانه روزي شهردار اروميه 7 تقاطع غير هم سطح فاخر ديگر نيز به پروژه هاي قبل اضافه شد كه به اميد به خدا در چند روز آينده شاهد افتتاح يكي ديگر از اين پروژه ها خواهيم بود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به شيوه نامه سرمايه گذاري كه توسط وزارت كشور ابلاغ شده اشاره كرده و گفت:با وجود آئين نامه معاملاتي شهرداري در امر سرمايه گذاري با مشكلات عديده اي مواجه بوديم كه با تلاش هاي شوراي عالي استان ها و همراهي وزارت كشور پس از ابلاغ شيوه نامه سرمايه گذاري و تشكيل واحد سرمايه گذاري در شهرداري توانستيم در جذب سرمايه گذار به توفيقات بزرگي دست يابيم.

اصغرزاده همچنين به جهش بودجه اي شهرداري اروميه از رقمی در حدود 27 ميليارد تومان در سال 86 به رقمي بالغ بر 1050 ميليارد تومان كه براي سال 92 به تصويب رسيده است اشاره كرده و تعامل خوب بين شورا وشرداري و اعتماد مردم به اين مجموعه را از علل مهم حركت رو به جلو در اين زمينه دانست.

اين مقام مسئول به تشكيل باشگاه شهرداري اروميه نیز اشاره كرد و گفت: شوراي اسلامي شهر و شهرداري اروميه از سال 90  و پس از تشكيل سازمان فرهنگي و ورزشي تصميم به تيمداري در سطح اول باشگاه هاي كشور گرفت كه با استعانت از پروردگار تا امروز نيز به اين مسير ادامه داده است.

در بخش ديگري از اين ديدار عادل فتاحي نايب رئيس كميسيون عمران شوراي اسلامي شهر نيز ضمن خير مقدم به اعضاي شوراي اسلامي شهر و معاون اداري مالي شهرداري كاشان اين شهر تاريخي را يكي از پايگاه هاي مذهبي در كشور دانسته و اشاره كرد: كاشان يكي از قديمي ترين شهرهاي كشور است كه زادگاه عالمان و شاعران برجسته بوده و مراسمات مذهبي در اين شهر از جمله ماه مضان و ماه محرم در اين شهر زبانزد خاص و عام است.

وي در ادامه در خصوص شرايط منطقه اي،آب و هوايي،جمعيتي و تاريخي اروميه نيز توضيحاتي داده و فعاليت هاي گسترده عمراني صورت گرفته در سطح شهر و خروج پادگان از داخل شهر را از بارزترين فعاليت هاي شهرداري اروميه در سال 92 دانست.

حاتمي ديگر عضو شوراي اسلامي شهر اروميه نيز در اين ديدار، اروميه را رنگين كمان اقوام دانسته و عنوان كرد: در اين شهر اقوام مختلف اعم از ترك ،كرد،زرتشتي،آشوري،مسيحي،كليمي و ساير اقوام در كمال صلح و دوستي و وحدت در كنار هم زندگي مي كنند كه نشان از فرهنگ والا و درك عميق اين ديار از آذربايجان ايران است.

عضو شوراي اسلامي شهر اروميه در مرود شرايط خاص آب و هوايي اين منطقه و ويژگي گردشگري منطقه از جمله شرايط آب و هوايي سيلوانا كه جزو 19 نقطه دنيا مي باشد كه داراي اكسيژن 100% مي باشد نيز توضيحاتي دادند.

 مهندس گرامي نيز در اين ديدار با اشاره به شرايط اتوماسيون اداري شهرداري اروميه گفت:در سال هاي گذشته در ماه هاي پاياني سال با مشكلات عديده مالي مواجه بوديم كه پس از روي كار آمدن شهردار وقت و به دليل تعاملات ايشان با شوراي اسلامي شهر و  ساير ادارات و ارگان ها بدون كوچكترين مشكل به استقبال سال جديد خواهيم رفت.

در پايان اعضاي شوراي اسلامي شهر اروميه و كاشان از پروژه هاي عمراني شهر بازديد نموده و در مورد مسائل فني اين پروژه ها به بحث و گفتگو پرداختند.

 

 





Print
1481 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان