• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

دیوار مهربانی ارومیه افتتاح شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

دیوار مهربانی ارومیه افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، اجرای طرح دیوار مهربانی، در شهرهای مختلف کشور به دست خیران به صورت خود جوش اجرا می شود و الگوی مناسبی برای کمک به فقرا است که نیاز به هزینه زیادی ندارد.

در دیوار مهربانی مردم لباس های بلااستفاده شان را در یکی از دیوارهای می آویزند و فقرا بدون واسطه آنها را برمی دارند؛ اقدامی که اگر تبدیل به فرهنگ دایمی کمک به همنوع و نیازمندان شود، دیگر نیازمندی به فکر لباس گرم در زمستان و لباس مناسب در تابستان نخواهد بود.

خلاصه طرح مزبور این است که شهروندانی که لباس های گرم و مازاد در منازل خود دارند ، پس از تمیز شدن و قابل استفاده بودن در این دیوارها و محل های اختصاص یافته قرار میدهند و آنگاه کسانی از شهروندان که نیاز به استفاده از آنها داشته باشند ، برداشته و استفاده میکنند.

تردیدی نیست که به اجرا درآمدن چنین طرح ها و همکاری های اجتماعی بین شهروندان ، اخلاق مداری ، روح همدلی ، مهربانی و اتحاد و برداری را بین مردم افزایش داده و زمینه را برای مساعدت بیشتر به درماندگان جامعه و استفاده از همه امکانات موجود در راه مرتفع نمودن مشکلات اساسی جامعه فراهم میکند

اهمیت اجرای این طرح خداپسندانه زمانی آشکار می شود که بدانیم چه بسیار نیازمندان آبرومندی که در وسط تابستان، تن شان از فکر سرمای زمستان به لرزه در می آید و به علت فقر از عهده تهیه لباس گرم برنمی آیند و همواره سرمای زمستان در طول سال بر زندگیشان سایه افکنده است.

با این رویکرد، کلانشهر ارومیه نیز  امروز میزبان طرح 'دیوار مهربانی' بود تا شهروندان با آویزان کردن لباس های مازاد خود در زیر پل تقاطع همسطح مادر، گام کوچکی برای شادی دل نیازمندان و گرم کردن تن انان در سرمای سوزناک شهر بردارند.

شهروندان ارومیه ای با مشارکت قابل توجه در این طرح باز هم نشان دادند که میراث دار اجداد خود در کارهای خیر هستند و کارهای نیک و خداپسندانه در خون آنها رسوخ کرده است.

نهادینه شدن کمک به هم نوعان و نیازمندان، ریشه دیرینه در تاریخ منطقه دارد که اندکی غبار فراموشی به خود گرفته است و اجرای طرح هایی از این دست توسط خیران و موسسات و مراکز خیریه دولتی و غیردولتی، بار سنگین فقرا را کاهش و آنها را به آینده امیداوار می کند .

 


Print
1092 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان