• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه : از حضورسرمایه گذاران در ارومیه استقبال می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه : از حضورسرمایه گذاران در ارومیه استقبال می شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «سیدهادی ذاکر» با بیان اینکه بدون حضور سرمایه گذاران بسیاری از پروژه ها به پیشرفت های قابل توجهی نخواهند رسید، اظهار داشت: جذب حداكثري سرمايه گذار داخلي و خارجي به اروميه با آغاز دور چهارم شوراي اسلامی اروميه و ايجاد كميسيون سرمايه گذاري، مشاركت و گردشگري به شدت درحال پیگیری است.

ذاکر با بیان اینکه شیوه نامه ای برای چگونگی جذب و همکاری با سرمایه گذاران تنظیم و به تمام شهرداران کشور ابلاغ شده است، اظهار کرد: بر اساس این شیوه نامه در شورای اسلامی شهر تصمیم گیری شده و در مورد رعایت شیوه نامه و چگونگی جذب سرمایه گذاری به شهردارارومیه تفویض می شود.

وی افزود: نحوه سرمایه گذاری ابتدا در کمیسیون بررسی و بعد به کمیسیون عالی سرمایه گذاری به ریاست شهردار ارجاع داده شده و بعد از طی شدن این مراحل با رعایت مفاد شیوه نامه ای، شهردار با سرمایه گذار داخلی و خارجی وارد مذاکره می شود.

عضو شورای شهر ارومیه با اشاره به اجرای تعدادی پروژه ها توسط سرمایه گذاران در راستای جذب گردشگر، اظهار کرد: از جمله این پروژه ها ، مجتمع تجاری ، گردشگری ، تفریحی ورزشی ، مسکونی و تولیدی لباس های اسلامی تکبیر است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه پروژه تکبیر مشارکتی و  با مشارکت سرمایه گذارن داخلی و خارجی در ابتدا با مشکلاتی برای اجرا از جمله نبود زمین روبه رو بود که شهرداری ارومیه با در اختیار گذاشتن زمین این پروژه برای سرمایه گذران آن ، پروژه تکبیر را وارد فاز اجرایی کرد.

با تکمیل پروژه تکبیر زمینه اشتغال تعدادی از جوانان ارومیه فراهم می شود، وی ادامه داد: با به بهره برداری رساندن این پروژه شاهد جذب گردشگرانی خواهیم بود که این پروژه را به عنوان بزرگترین مرکز خرید در کشور انتخاب می کنند.

رئيس كميسيون سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر اروميه با اشاره به اینکه در كشورهاي توسعه يافته، گردشگري به یکی از بزرگترين منابع درآمدزایی تبديل شده است ، خاطر نشان کرد: هر گردشگر 7 فرصت شغلي با خود به همراه دارد و براي جذب حداكثري گردشگربايد نگاه به اين مقوله تغيير يافته و براي پولي كه گردشگر با خود مي آورد برنامه ريزي های صورت گیرد.

ذاکر با بیان اینکه در حال حاضر ریل گذاری در شهر ارومیه برای سرمایه گذاری انجام گرفته است، ادامه داد: مطالعات اجرای ترموای برقی در خیابان امام خمینی (ره)، ساخت شهربازی مدرن، توسعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه، ساخت مساکن ارزان قیمت در نقاط مختلف شهر، ساخت تقاطع های غیرهمسطح به ویژه تقاطع غیر هم سطح، رفع موانع ترافیکی در ورودی های شهر و مطالعه ساماندهی رودخانه شهر چایی از پروژه هایی است که فرآیند جذب سرمایه گذار را برای اجرایی شدن طی می کنند.

ذاکر با تاکید بر اینکه از حضور سرمایه گذاران در ارومیه استقبال می شود،  گفت:  شهرداری ارومیه خواهان ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاری بوده و تمام توان خود را به کار گرفته است.

Print
1027 رتبه بندی این مطلب:
2/5
دی ان ان