• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه: روند بازسازی بافت های فرسوده ارومیه مطلوب نیست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه: روند بازسازی بافت های فرسوده ارومیه مطلوب نیست

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «دکتر میرعلی محمدی» با اشاره به لایحه راه اندازی دفاتر نوسازی از سوی شورا با پیشنهاد شهرداری ارومیه، عنوان کرد: راه اندازی دفاتر نوسازی بافت های فرسوده به تصویب رسیده و اکنون شرکت طرف قرارداد در حال مطالعه محلات برای این موضوع است.

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و بهسازی در محلات ارومیه افزایش مشارکت مردمی در نوسازی و سرعت بخشیدن به نوسازی بافت های فرسوده است.

محمدی با بیان اینکه شهر ارومیه دارای مناطقی به صورت بافت فرسوده و مناطقی به عنوان بافت آسیب پذیر است، اظهار کرد: هم اینک مساحت بافت فرسوده شناسایی شده شهر 417 هکتار و مساحت بافت آسیب پذیر واقع بیشتر در حاشیه شهر 900 هکتار است.

وی عمده بافت های فرسوده شهر ارومیه را در هسته مرکزی شهر و مابین خیابان های کاشانی، باکری، منتظری، مطهری مدنی وامینی عنوان کرد و گفت: قدمت بافت های فرسوده که بیشتر آن بلاء استفاده مانده بیش از 80 سال است.

رئیس کمسیون عمران، برنامه ریزی وحمل ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه با بیان اینکه اکنون روند نوسازی بافت های فرسوده بر اساس قانون ده درصدی نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده طی هر سال در شهر ارومیه از روند مطلوبی برخوردار نیست، عنوان کرد: موانع حقوقی دررابطه با تجمیع و ساماندهی بافت های فرسود، کمبود منابع مالی ترزیقی از سوی استانداری و اداره کل راه و شهر سازی آذربایجان غربی، توسعه حاشیه شهر ها و به ویژه عدم مشارکت همگانی و مردمی شهروندان ساکن در این بافت ها بعلت سنین بالای استفاده کنندگان از دلایل کند اجرا شدن نوسازی بافت های فرسوده است.

وی خاطر نشان کرد: از دوره سوم شورای اسلامی شهر ارومیه حمایت های چون تخفیف در عوارض و پروانه ساختمانی و همچنین معرفی به بانک ها برای اخذ تسهیلات برای اهالی این بافت ها ارائه می شود که متاسفانه بدلیل عدم اعتماد سازی، شهروندان ازنوسازی منازل فرسوده خود استقبال نکردند.

محمدی معتقد است که اقدمات اجتماعی و فرهنگی در خصوص نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری مقدم بر اقدامات اجرایی است.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مسئولان استانی مبنی بر اینکه « باید بافت‌های تاریخی از بافت‌های فرسوده شهری تفکیک شده و نباید مجوز برای تخریب بافت تاریخی برای ساخت ساختمان‌های چند طبقه را داد»، گفت: بافتها ی فرسوده و ناکارآمد شهری که در خارج از محدوده میراث فرهنگی قرار گرفته باید نوسازی شوند و آن بافت هایی که در داخل محدوده ممیزی شده قرار گرفته باید به روش علمی و مهندسی بهسازی و مرمت شوند .

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ازعموم شهروندان ارومیه ساکن در بافت فرسوده شهری درخواست کرد که با مراجعه به سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری ارومیه و با مطالعه امکانات وتسهیلات ارائه شده برای این مناطق ازسوی شورای شهر ارومیه نسبت به هماهنگی با همسایگان برای تجمیع پلاک های مجاور خود اقدام کنند.

Print
744 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان