• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ضرورت راه اندازی شورا یاری محلات در ارومیه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ضرورت راه اندازی شورا یاری محلات در ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «لطیفه مبین» با بیان اینکه یکی از مصادیق بارزمشارکت مردم با شهرداری و شورای اسلامی شهر وجود شورایاران در محلات است، گفت: شورایارها نهاد های مردمی هستند كه عملاً نقش نظارتی در محلات و مناطق را دارند و انگیزه تشكیل یافتن آنها بستر سازی مشاركت مردم در اداره امور شهر و پل ارتباطی شهرداری و شورا ها با مردم است.

وی با بیان اینکه نباید از محلات شهرارومیه غافل ماند، اظهار کرد: برای غافل نماندن ازمحلات شهراجرای شورای یار محلات بیش ازگذشته در ارومیه ضروری است و با عدم راه اندازی به توسعه محلات دست نخواهیم یافت.

عضو شورای اسلامی نداشتن الزام قانونی برای اجرای طرح شورای یار محلات را دلیلی بر اجرا نشدن طرح شورای یار محلات در ارومیه ندانست و گفت: با توجه به توسعه محلات شهرارومیه و برای بهبود مشکل شهروندان اجرای این طرح بیش از گذشته در محلات ارومیه لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: با اهتمام مدیریت شهری و همکاری و تعامل سایرنهادها و سازمان ها زیر ربط با اجرای طرح شورا یارمحلات در محله های شهر با هدف سپردن امور مرتبط فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، خدماتی و ورزشی در مقیاس محله به خود ساکنین محله و بهره گیری موثر از ظرفیت مشارکت و توانمندی ساکنین فرصت دیگری برای حضور، همکاری و تعامل علاقه مندان به مسایل شهری در مقیاس محلات و شکوفایی استعداد های محله ای فراهم می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه به منظور اجرای منظم ، هماهنگ و قاعده مند این طرح در محلات شهر لازم است موضوع دوباره در دستور کار شورای اسلامی شهر ارومیه قرار گیرد، عنوان کرد: با تدوین و تصویب آیین نامه دستور العمل ها و شیوه ناه مه های مرتبط و بستر سازی مناسب جهت اجرای طرح در مناطق و محلات از طرف ستاد راهبردی مرکزی انجام خواهد گرفت و پس از تصویب نهایی بصورت آزمایشی در محلات ارومیه اجرا خواهد شد.

وی در پایان خدمات بهینه به مردم و تخصیص امکانات عادلانه در نقاط مختلف شهر را از امتیازات و مزایای اجرای طرح شورای یار محله در نقاط مختلف شهر عنوان کرد.

Print
791 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان