• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رصد آنلاین تخلفات ساخت و ساز شهری با رونمایی از سامانه پایش تخلفات شهری امکانپذیر شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رصد آنلاین تخلفات ساخت و ساز شهری با رونمایی از سامانه پایش تخلفات شهری امکانپذیر شد

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: رصد مستمر و آنلاین تخلفات ساخت و ساز، با رونمایی از سامانه پایش تخلفات شهری امکانپذیر شد.

یاسر اسدپور با اشاره به ضرورت پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و نظارت آنلاین بر این حوزه و طراحی سامانه پایش تخلفات شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: این سامانه با هدف پیشگیری جدی و نظارت مستمر بر تخلفات حوزه ساخت‌وساز و همچنین دسترسی آسان شهروندان و دستگاه‌های نظارتی به موارد مطرح‌شده طراحی و ارائه‌ شده است.

وی افزود: در این راستا با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری و معاونت خدمات شهری کار تحلیل و تولید نرم‌افزار ساخت‌وساز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه شروع و در اختیار مدیریت شهری و شهروندی شهروندان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: این سامانه موجب نظارت الکترونیکی کامل و یکپارچه بر ساخت‌وسازها و عملکرد مدیریت پیشگیری خواهد شد که با راه‌اندازی آن واحدهای نظارتی شهرداری اعم از مدیریت بازرسی و حراست به‌صورت مستمر و آنلاین تخلفات را رصد، رؤیت، پیگیری و رسیدگی خواهند کرد.

اسدپور ادامه داد: سامانه پایش تخلفات شهری به سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ نیز لینک شده و تمامی گزارشات مردمی در حوزه تخلفات ساخت‌وساز و شکایات مربوطه در آن ثبت و قابل پیگیری می‌شود که دراین‌صورت امکان نظارت بر تخلفات را چند برابر می کند.

وی تصریح کرد: این سامانه با سامانه شهرسازی نیز در ارتباط آنلاین خواهد بود تا با ثبت مجوزهای قانونی در آن سامانه، بتوان در صورت عدم تطبیق بلافاصله حوزه‌های نظارتی را مطلع کرد که در جریان قرار گرفته و اقدام قانونی کنند.

اسدپور در تشریح سامانه پایش تخلفات شهری و نحوه کارکرد آن اظهار کرد: پس‌ از دریافت گزارش مردمی که می‌تواند شامل متن، گزارش و شکایت همراه لوکیشن بر روی نقشه باشد، کارشناسان مربوطه به محل اعزام و پس از استعلام آنلاین مجوز از سامانه شهرسازی و بررسی آن در محل تخلف،گزارش تخلف را آنلاین ثبت می کنند.

وی ادامه داد: پس‌ از ثبت نهایی نظر کارشناسی؛ این موضوع قابل‌رؤیت برای دستگاه‌های نظارتی و شهروندان خواهد بود و دیگر به‌هیچ‌عنوان در صورت داشتن تخلف و یا نداشتن مجوزهای مربوطه، امکان ساخت‌وساز غیرمجاز برای سودجویان وجود نخواهد داشت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی سریع و شفاف گزارشهای ساخت و سازهای غیرمجاز به تمامی مدیران و حوزه های نظارتی متولی موجب پیشگیری جدی و کاهش محسوس در تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز سطح شهر خواهد شد.

اسدپور عنوان کرد: سازمان فاوا با تحلیل نیازهای مدیریت شهری و احصا موارد موجود سعی بر سیستمی کردن تمامی امور و الکترونیکی کردن فرآیندها دارد تا هم با توسعه خدمات الکترونیکی از تخلفات و یا انحرافات احتمالی پیشگیری و هم رفاه، آرامش و رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری و انتظارات آنها برآورده شود.

وی یادآور شد: بعد از رونمایی و بهره برداری از طرح و بهره برداری از سامانه پایش تخلفات شهری آدرس سامانه جهت استفاده عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

اسدپور در پایان از حمایت های شهردار محترم ارومیه از حوزه فناوری اطلاعات و نیز معاونت برنامه ریزی که در تحلیل و پیشنهاد تولید سامانه تلاش کرده اند تشکر و قدردانی کرد.

 

Print
677 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان