• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سازمان آتش‌نشانی ارومیه پیگیر خریداری نردبان 50 متری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سازمان آتش‌نشانی ارومیه پیگیر خریداری نردبان 50 متری

ابراهیم شاد قوشچی گفت: از تعداد 271فقره ماموریت آتش نشانی شهرداری ارومیه طی ماه های تیر و مرداد 184 فقره ماموریت مربوط به حوادث داخل شهر و 87 فقره نیز مربوط به حوادث خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم ماموریت های آتش نشانی ارومیه را آتش سوزی های قطعات خالی شهر،آتش سوزی واحد های آپارتمانی و تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است، بیان کرد: علت اصلی آتش سوزی در قطعات خالی شهر، پوشش علف های خشک آن است که با کوچکترین جرقه آتش باعث گسترش در تمام نقاط اطراف می شود.

 وی با اعلام اینکه هم اینک میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر 5 دقیقه و در خارج از شهر 9 دقیقه است، تاکید کرد: از جمله مولفه های کاهش مزاحمت های تلفنی و غیر ضروری آموزش عمومی ، آموزش دانش آموزان و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی است.

 شاد قوشچی با بیان اینکه برابر با استاندارد های موجود به ازای هر 50 هزار نفرباید یک ایستگاه آتش نشانی در شهرساخته شود ، عنوان کرد: هم اینک در جهت توسعه7 ایستگاه آتش نشانی شهرداری ارومیه، سه ایستگاه جدید تا پایان سال تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی کمبود اعتبار و نیروی انسانی را از جمله مشکلات سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه در راستای توسعه ایستگاه های آتش نشانی عنوان کرد: کمبود ماشین آلات آتش نشانی و فرسودگی آنها با میانگین عمر بالای ده سال از دیگر مشکلات سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه تاکید کرد: آموزش نیرو ها ی درون سازمانی ، احداث ایستگاه های جدید بکارگیری نیرو های متخصص ، جذب آتش نشان دواطلب و آموزش آخرین متد های آتش نشانی در جهت رسیدن به استاندارد های جهانی در این سازمان ضروری است.

وی بالا بردن سطح ایمنی در ارومیه ، تکمیل ایستگاه های در حال ساخت و تلاش برای ساخت ایستگاه های جدید، خرید 4 دستگاه ماشین آتش نشانی و خرید یک عدد نردبان به طول 52 تا 55 متر و هماهنگی با سازمان نظام مهندسی در جهت عدم اعطای مجوز به ساختمان های بدون تجهیزات ایمنی را از برنامه های آتی سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه عنوان کرد

Print
881 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان