• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

رئیس شورای عالی استان‌‌های کشور : ‌رئیس جمهور زمینه بررسی لایحه بودجه ‌را در شورای عالی استان‌ها فراهم کند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

رئیس شورای عالی استان‌‌های کشور : ‌رئیس جمهور زمینه بررسی لایحه بودجه ‌را در شورای عالی استان‌ها فراهم کند

 به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، « مهدی چمران  » در سومین اجلاس روسای شورا های اسلامی استان های کشور، اظهارکرد: برای توسعه متعادل و برابر همه استان‌های کشور باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه لایحه بودجه قبل از تصویب در مجلس شورای اسلامی باید در شورای عالی استان ارائه شود، ادامه داد: این نهاد طبق قانون حق بررسی و اظهار‌نظر در این لایحه را دارد.

چمران ضمن ابراز تاسف از اینکه قانون مورد اشاره تاکنون به شکل رضایت‌بخشی اجرا نشده است، بیان کرد: در سال‌های اخیر برای نهادینه‌سازی این تفکر و ضرورت آن اقداماتی صورت گرفته است.

وی گفت: از رئیس جمهور دولت یازدهم درخواست شده است که لایحه بودجه زودتر و در زمان مناسب آماده شود، تا اینکه مجال بررسی این موضوع در شورای عالی استان‌ها فراهم شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور توجه حاضران را به ضرورت توسعه و آبادانی روستا‌ها معطوف کرد، ادامه داد: آبادانی فقط به معنای توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتراکات آب، برق و احداث مدرسه نیست، بلکه برای اشتغالزایی باید اهتمام شود.

چمران لازمه کاهش مهاجرت از شهرهای کوچک و روستاها به مراکز استان‌ها را اشتغالزایی در مناطق مختلف دانست و ادامه داد: سازندگی و عمران مناطق روستایی نباید به فراموشی سپرده شود.

 

وی کشاورزی را پایه و مبنای توسعه کشورمان دانست، اضافه کرد: چنانچه برای آبادانی و پیشرفت مناطق روستایی همت شود، عمران مناطق شهری را به دنبال دارد.

چمران با اظهار به اینکه 70 درصد مردم در مناطق شهری سکونت دارند، اظهار داشت: جمعیت فراوان مناطق شهری نباید مسئولان را از مناطق روستایی و اهمیت آن غافل سازد.

Print
580 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان