• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ساماندهی مخازن 700 لیتری گالوانیزه برای جمع‌آوری زباله
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ساماندهی مخازن 700 لیتری گالوانیزه برای جمع‌آوری زباله

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ عزیز قال، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه  بیان کرد:  تعداد 650 دستگاه مخزن گالوانیزه 700لیتری جمع آوری زباله موجود در شهر در کارگاه سازمان بازبینی، رنگ آمیزی مجدد و بازسازی و ساماندهی شده اند.

وی با اشاره به آماده تحویل بودن یكصد دستگاه خودرو حمل زباله مكانیزه نیمه‌سنگین (پرس زباله) به شهرداری‌ها و دهیاری های واجد شرایط، بیان کرد: این خودروها از محل بند (ح) تبصره (9) قانون بودجه سال 94 كل كشور تأمین شده است.

قال گفت: این موضوع به استانداری‌ها نیز ابلاغ شده تا هر چه سریع تر به اطلاع‌رسانی به شهرداری‌ها و دهیاری های واجد شرایط اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع بازیافت مواد و پسماندهای خشک و همچنین قابل بازیافت بودن حدود 20درصد از پسماندهای تولید شده در شهر، افزود: در راستای اهداف سازمان همچنین اهمیت موضوع، از ابتدای سال جاری این سازمان با مدیریت جدید در امر بازیافت، با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مستمر در رسانه ملی و صدای مرکز استان و استقرار مخازن جمع آوری زباله خشک در نقاط مختلف شهر و زمانبندی مناسب در امر جمع آوری توانست افزایش چشمگیری در جمع‌آوری زباله خشک نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی از دیگر فعالیت‌های سازمان در این امر به برگزاری مراسم مختلف از جمله جشنواره پاکبان، جشنواره کودک و بازیافت و همیاران پاکبان اشاره کرد و با تشکر از شهروندان شهر ارومیه، خواستار مشارکت عمومی در امر بازیافت و طرح تفکیک از مبدا شد.

وی سرانه تولید زباله در ارومیه برای هر شهروند را 750 گرم عنوان و اظهار کرد: میزان تولید زباله در ارومیه بالاتر از استانداردهای جهانی است که این امر در درازمدت صدمات جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

Print
491 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان