• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ستار پور: تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عاملي موثر در  کاهش آلودگی هواي اروميه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ستار پور: تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عاملي موثر در کاهش آلودگی هواي اروميه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ محمد ستار پور با بیان این که در موضوع کاهش آلودگی هوا چندین دستگاه اجرایی مسئول هستند، افزود: در کمیته محیط زیست متشکل از استادان دانشگاه، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و  نماینده انجمن‌های زیست محیطی و شهرداری  و تحت نظر کمیسیون خدمات شهری ، تصمیماتی برای حراست از هوای پاک اتخاذ شده است.


 
وی با اشاره به عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: تولید خودروهای استاندارد و تولید بنزین یورو 4  و  تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله  عوامل موثر در  کاهش آلودگی هوا ي شهر اروميه است.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که بیش از 80 درصد خودروهایی در حال تردد  در ارومیه تک‌سرنشین  است، تشریح کرد: پیشنهاد استفاده کارکنان و کارمندان ادارات دولتی از سرویس‌های عمومی ادارات به منظور کاهش خودروهای تک سرنشین در حال بررسی است.

 

به گفته ستارپور، باید برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی فرهنگ‌سازی شود و این فرهنگ‌سازی به کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی منجر شود که در این میان فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به منظور انجام فعالیت‌های روزمره نیز حائز اهمیت است.
وی  با اشاره به سیستم‌های گرمایشی اماکن تجاری، مسکونی و صنعتی اظهار کرد: با توجه به وجود  260 هزار واحد مسکونی و تجاری در ارومیه ، معاینه فنی سیستم‌های گرمایشی منازل دارای اهمیت بیشتری است چرا كه گازهای ناشی از سوخت تاثیر بسیاری بر آلودگی هوا دارند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: همچنین محیط زیست باید برکوره‌های آجرپزی که در اطراف شهرها قرار دارند و تعداد آنها کاهش یافته است نظارت کافی داشته باشد.


وي با بيان اينكه به منظور آگاهی مردم از وضعیت آلودگی هوا در 4 نقطه از ارومیه‌دستگاه سنجش آلایندگی نصب شده است، عنوان كرد: همچنین برای تهیه یکی از پیشرفته ترین سیستم‌های مرکز سنجش آلودگی هوا اقدامات لازم انجام شده و در مرحله عقد قرارداد است.

Print
615 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان