• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سخنگوی شورای شهر ارومیه: مجوز راه‌اندازی پژوهشکده دریاچه ارومیه از وزارت علوم صادر شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سخنگوی شورای شهر ارومیه: مجوز راه‌اندازی پژوهشکده دریاچه ارومیه از وزارت علوم صادر شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه: میرعلی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، به چگونگی راه‌اندازی پژوهشکده دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه ارومیه در سال 92 تصمیم گرفت مرکزی را برای مطالعات بر روی دریاچه ارومیه با عنوان «پژوهشکده دریاچه ارومیه» تشکیل دهد.

وی گفت: مجوز راه‌اندازی این مرکز مطالعات توسط دانشگاه ارومیه از وزارت علوم دریافت شده است و برای اینکه موازی کاری صورت نگیرد پیشنهاد شده است که پژوهشکده‌ای که از چندین سال قبل برای انجام مطالعات بر روی آرتمیا در پردیس دانشگاه ارومیه تشکیل شده و دارای ساختمان مناسب و تجهیزات و امکانات لازم است در اختیار این امر قرار گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: آینده‌پژوهی یکی از وظایف ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه است که برعهده سازمان حفاظت محیط زیست نهاده شده و پیشنهادات لازم از سوی دانشگاه ارومیه به این سازمان ارائه شده و مقرر شده در آینده‌ای نزدیک موافقت لازم در این باره اعلام شود.

محمدی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در نظر دارد جداگانه به امر پژوه درباره دریاچه ارومیه بپردازد و دانشگاه ارومیه نیز با این موضوع مخالف است گفت: از استاندار و مسئولان زیربط خواستاریم که اقدامات لازم را برای فراهم‌سازی مقدمات پژوهش و پایش و ارزیابی دریاچه ارومیه انجام دهند.

وی بیان کرد: اخیرا این پژوهشکده در تبریز ایجاد شده و در سازمان محیط زیست نیز مستقر است و ما نیز درصدد هستیم مطالعات و پژوهش‌هایی که از چندین سال پیش در رابطه با دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی انجام می‌شود ادامه دهیم.

 

Print
815 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان