• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

سهمی که برگ های پاییزی در اقتصاد سبز اروميه دارند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

سهمی که برگ های پاییزی در اقتصاد سبز اروميه دارند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه،  فصل برگ ریزان درختان با آغاز فصل پاییز شروع شده است و کارگران در گوشه و کنار شهر اروميه مشغول جمع آوری برگ های زرد فرو ریخته درختان هستند،  بعضی ها پاییز را پادشاه فصل ها می نامند و اين روز ها پاییز فداکارترین فصل هاست  چرا که برگ ریزان آن در سنگفرش کوچه ها، خیابان و پارک‌ها برکت را به شهراروميه  بخشيده است.

 علي شايگان، مدير عامل سازمان فضاي سبز شهرداري اروميه  در این باره می گوید: برگ های زرد پاييزي و دمبرگ درختان با آغاز فصل پاييز،  جمع آوری وبه  سیلوی برگ  در  منطقه حاجي پيرلو انتقال داده مي شود .

شایگان با بيان اينكه مدت زمان لازم برای فرآوری خاکبرگ حدود یک سال است ، اظهار كرد:  در این زمان با فراهم آوردن شرایط لازم جهت فعالیت میکرو ارگانیسم ها مانند تامین رطوبت ، دما ، تهویه و کود دهی ، موجبات تسریع  فرآیند پوسیدگی و تجزیه کامل برگ ها صورت گرفته و در نهایت خاکبرگ تولید می شود.

وي افزود:  با این روش عناصر موجود جذب شده توسط گیاه دوباره به چرخه طبیعت بازگردانده می شود.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه با  اشاره به اینکه خاکبرگ های تولید شده در سال های آینده به عنوان بستر کاشت گل و گیاهان و همچنین بهسازی خاک مورد استفاده قرار می گیرد،  گفت:  اين مهم علاوه بر تامین عناصر مورد نیاز گیاهان راهی جهت کاهش هزینه های موجود با هدف اصلاح الگوی مصرف است.

وي ادامه داد: بسیاری از شهرها برگ های پاییزی را پس از جمع آوری می سوزانند، اما سوزاندن برگ در شهر اروميه ممنوع شده است.

Print
603 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان