• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شروع مطالعات سامانه هوشمند حمل و نقل ناوگان تاکسیرانی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شروع مطالعات سامانه هوشمند حمل و نقل ناوگان تاکسیرانی

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ به گفته «صادق حسین دوستی» طرح هوشمند سازی سیستم تاکسیرانی که مانیتورینگ تاکسیهای درون شهری و همزمان سیستم الکترونیکی دریافت کرایه از طریق کارت بلیط الکترونیکی و تاکسیمتر را نشانه گرفته است عنوان پروژه ای است که از سوی معاونت برنامه ریزی و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امروزه حمل و نقل هوشمند در هشت حوزه از جمله نظارت تصویری، برنامه ریزی مدیریت ناوگان، مکانی یابی، سیستم های ترددشمار، سیستم های برنامه ریزی سفر و سیستم های برنامه ریزی مسیر دسته بندی می شود، اظهار کرد: هر یک از حوزه های مذکور می توانند با کمک گرفتن از فناوری اطلاعات، بار بزرگی را از دوش متولیان این حوزه بردارند.

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه گفت:  درشهرهای مدرن امروزی سیستم‏های حمل‏ ونقل هوشمند یا ITS مورد استقبال و استفاده حوزه‏ های مختلف حمل‏ ونقل و ترافیک و مدیریت شهری قرار می گیرد و نمونه‏ های متعددی از تجربیات بکارگیری موفق این قبیل سیستم‏ ها در دنیا به چشم می‏خورد.

به گفته وی رویکرد مدرن در حوزه حمل‏ ونقل در قالب راه‏ حل‏ها و تجهیزات حمل و نقل هوشمند تبلورمی یابد و به نحوی اثربخش، امکان مدیریت حمل و نقل، ترافیک و مسائل مرتبط با حوزه مدیریت شهری را برای متولیان این حوزه فراهم می‏آورد.

حسین دوستی با اشاره به وضع موجود ناوگان تاکسیرانی، بیان کرد: رفع مشکلاتی از جمله نبود پول خرد، عدم محاسبه کرایه بصورت دقیق بر اساس مسافت طی شده ، فرایندهای وقت گیر نظارتی با استفاده از نیروی انسانی را بعنوان عوامل موثر در ارتقای رضایتمندی شهروندان است.

وی افزود: با استفاده از راهکارهای به روز و بکارگیری تکنولوژی های نو می توان مشکلات مذکور را مرتفع نمود.

معاون برنامه ریزی شهرداری ارومیه با اشاره به  سامانه هوشمند در حال مطالعه، گفت: این سامانه امکان مدیریت ناوگان تاکسی را فراهم می کند و شامل امکاناتی خواهد بود که بصورت جامع از پرداخت الکترونیکی کرایه تا مکان یابی، موقعیت یابی تاکسی، مسیریابی سفر و حتی اعمال محدودیت های ترافیکی، در نظر گرفتن سرعت مجاز، محدوده تردد در ساعات مختلف شبانه روز، اعمال تعرفه مناسب خط و کنترل نرخ روز کرایه مصوب شورای شهر و ساماندهی مصرف سوخت را شامل می گردد.

Print
681 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان