• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه توسعه می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه توسعه می یابد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، «عادل فتاحی» با اشاره به اجرای ترموا در شهر ارومیه، اظهار کرد: اکنون مراحل اجرایی ترموا در سه فاز توسط یک شرکت آلمانی دردست مطالعه است و مسیر های سه گانه ، تعداد ایستگاه ها و پایانه ها ی آن توسط مشاور مشخص شده که در شورای ترافیک استان مطرح و مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: بعد از اتمام مطالعات فاز اول ترموای شهری وارد فاز اجرایی می شود که مدت زمان اتمام فاز اول ، 18 ماه پیش بینی شده است .

فتاحی با بیان اینکه شهر ارومیه از نظر شبکه معابر جزو شهر های مطلوب است، بیان کرد: با توجه به این مهم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه در دستور کار قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر شورای اسلامی شهرو شهرداری ارومیه به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مطالعه و اجرای بی .آر.تی را با انتخاب مشاور و تعیین مسیر برای آن در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: متاسفانه بعد از انجام مطالعات اجرای بی .آر.تی ، این مهم بعلت پدید آمدن پاره های از مشکلات در شهر ارومیه اجرا نشد .

رئیس کمیسیون بودجه و حقوق شورای اسلامی شورای اسلامی شهر ارومیه با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر ارومیه برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی طرح های مدرن و از نظر اقتصادی کم هزینه را در دست مطالعه دارد ، گفت: برای رسیدن به افق 1405 شهر ارومیه طرح های تراموا، مونوری و مترو برای توسعه حمل و نقل عمومی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هراتوبوس به ازای 25 وسیله نقلیه باعث کاهش ترافیک می شود، گفت: به منظور کاهش ترافیک در شهر ارومیه،  مقوله توسعه و نوسازی ناوگان اتوبو سرانی مدنظر است و بدین منظور هر سال تعدادی از اتوبوس های فرسوده شهر نوسازی می شود.

فتاحی گفت: اخیرا تعدادی از اتوبوس کاردنی در راستای امر نوسازی و توسعه و همچنین روان سازی ترافیک دررینگ میانی شهر به طول 5/22کیلومتر خریداری و شروع به فعالیت در این رینگ شدند.

وی با بیان اینکه سالانه اعتبار معینی برای خرید اتوبوس ها شهری پیش بینی می شود،  ابراز کرد: متاسفانه سهمیه اتوبوس های خریداری شده برای شهر ارومیه درسالهای گذشته هنوز پرداخت نشده است.

Print
769 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان