• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردارارومیه برتوسعه مناسبات با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردارارومیه برتوسعه مناسبات با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ محمد حضرت پور ، شهردار ارومیه در دیدار  با خانم نوروزمولود محمد ، وزیر شهرداری ها و گردشگری  اقیلم کردستان عراق  و هیات همراه  ضمن خوشامد گویی با اشاره به اشتراکات مذهبی و قومی شهر ارومیه  و استان اربیل عراق ، گفت:  بازدید هیات عراقی از شهر ارومیه به توسعه مناسبات اقتصادی،  فرهنگی  و گردشکری کمک خواهد کرد .

وی با تشکر از سرکنسول گری ایران در اقلیم کردستان عراق، ادامه داد: استفاده از تجربیات بکار رفته در مدیریت شهر، شناساندن ظرفیت های  گردشگری، صنعتی ، سرمایه گذاری،  صنایع دستی  دو طرف  و تقویت رفت و آمد های گردشگری دو شهر می تواند سر فصل همکاری  مشتترک شهرداری ارومیه  و اقلیم کردستان  عراق باشد .

شهردار ارومیه با اعلام آمادگی  انتقال تجربیات شهرداری ارومیه به استان اربیل عراق،  اظهار کرد : شهر ارومیه به عنوان یکی از 7 کشور برتر ایران  در بخش های مختلف  به ویژه عمرانی  و گردشگری دارای ظرفیت  های متعددی برای همکاری است.

در ادامه این دیدار نوروزمولد محمد، وزیرشهرداری ها و گردشگری اقلیم کردستان عراق   ضمن تشکر از دعوت و مهمان نوازی شهرداری ارومیه با اشاره به نوپا بودن اقلیم کردستان عراق،  بیان کرد:   استان اربیل در زمینه های مختلف عمرانی ، اقتصادی  و فرهنگی نیازمند تجارب  شهرداری ارومیه است .

وزیر شهرداری  و گردشگری  اقلیم کردستان  در ادامه با اشاره به درخواست این اقلیم از وزارت کشور عراق برای سفر به شهرهای ایران،  عنوان کرد: در تلاش هستیم تا مراودات اقتصادی  و فرهنگی خود را  با شهر ارومیه  افزایش دهیم .

وی با اشاره به بازدید هیات اقلیم کردستان عراق از شهر ارومیه ابراز امیدواری کرد که در این  سفر شاهد  امضای تفاهم ناهه  همکاری  بین دو شهر بویژه در حوزه گردشگری  باشیم .

گفتنی است، این هیات  درروز اول حضور خود درارومیه  از پروژه های عمرانی، تفریحی و شهرداری ارومیه  و نیزمکان های  تاریخی  شهر ارومیه  دیدن خواهد کرد .

Print
973 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان