• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهرداري منطقه 2 براي نخستين بار با اجراي آيين سنتي تكم گرداني به پيشواز نوروز مي رود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداري منطقه 2 براي نخستين بار با اجراي آيين سنتي تكم گرداني به پيشواز نوروز مي رود

به گزارش روابط عمومي  شهرداري  اروميه؛ غلامرضا حافظي، شهردار منطقه دو، با بيان اينكه آيين سنتي تكم گرداني با قدمت ‏بيش از 5 هزار سال با هدف احياي آن در سطح منطقه دو اجرا مي شود، افزود: آيين تکم گردانی بصورت سیار درسطح مناطق  ‏از روز چهارشنبه سوری آغاز و تا روز اول سال جديد ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به آيين هاي كهن شهروندان اروميه در آستانه نوروز از قبیل "مراسم تكم گرداني"، "يومورتابوياماق" و "شال ‏سالاما"  و حفظ اين سنت هاي كهن، عنوان کرد: بدين منظور شهرداري منطقه دو با هدف حفظ و احياي آيين هاي سنتي نوروز ‏بایرامی و انتقال آن به نسل هاي آينده  با اجراي مسابقه تزئین تخم مرغ واجراي  مراسم بومي "شال سالاما" در روز چهارشنبه ‏سوري و اجراي  آيين سنتي تكم گرداني، برگزاری بازیهای بومي – سنتی توسط كودكان ، پخت غذاهای سنتی در سطح پارک ‏ها و محلات منطقه به استقبال عید مي رود.

حافظي خاطر نشان كرد: همزمان با اجراي مراسمات سنتي نوروز در سطح محلات منطقه،  مدیران شهرداری  اروميه نيز با ‏هدف رسيدگي به مشكلات مردم و رفع آنان در بين شهروندان حضور خواهند داشت.

وي با بيان اينكه در راستاي  استقبال از بهار و آماده سازي سطح منطقه در ايام نوروز عمليات آسفالت ، شن ريزي و  لایروبی ‏محلات كم برخوردار  آغاز شده است،  اضافه کرد: اين عملیات  در معابر  محلاتي چون  اسلام آباد، کوهنورد و کشتار گاه  از ‏اول اسفند ماه  آغاز و تا شروع سال جديد به پايان مي رسد .

حافظي توجه به زيبا سازي و مناسب سازي محيط شهري با نصب المان هاي نوروزي را از ديگر برنامه هاي شهرداري منطقه ‏دو در آستانه نوروز برشمرد و گفت: امحای آلودگي هاي بصري، تنظيف و شست و شوی معابر و رنگ آميزي جداول و ‏اجرای گل کاری و نهال كاري  از برنامه هاي شهرداري منطقه دو به مناسبت آغاز سال جديد است.

وي با  اشاره به اینکه بيشتر ورودي هاي  شهر اروميه در سطح منطقه دو قرار گرفته است ، تاکید كرد:  در اين راستا و با هدف ‏زيبا سازي منظر شهري در ورودي هاي شهر ، عملیات شستشوی جداول و پاکسازی توسط مديريت پسماند و مشارکت شهرداری ‏منطقه 2  در حال اجرا است .

شهردار منطقه دو  يادآورشد:  با توجه به وجود مبادي مهم ورودي شهر در اين منطقه ، توجه به مقوله  فضا سازي  در اين ‏مبادي با هدف ماندگاري مسافران در ايام نوروز دوچندان است‎.








Print
382 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان