• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهرداری اورمیه برگزار کرد: همایش بهداشت روان در فرهنگ شهرنشینی
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهرداری اورمیه برگزار کرد: همایش بهداشت روان در فرهنگ شهرنشینی

مهندس صفری:روح زندگی در جامعه شهری به مدد تفکرات مهندسی است

به گزارش خبرنگار امیدٰ در این همایش معاون فنی عمرانی شهرداری اورمیه  طی سخنانی گفت: شهرداری اورمیه برای افق ۱۴۰۵ شهر ارومیه را شهری سالم و پاک و انساندوست معرفی نموده که در این افق شهر ارومیه در مجامع ملی و بین المللی مطرح می شود و از لحاظ سرانه شهری به مزایای استاندارد خود رسیده است .

وی با اشاره به  جایگاه «مهندس» در جامعه و  اهمیت حفظ این جایگاه تصریح کرد: ساخت پارکها ،خیابانها، پل ها، معابر، تسهیل عبور و مرور و ایجاد رفاه برای شهر، باعث زندگی بخشی به شهروندان می شود و این جاری شدن روح زندگی در شهر به مدد تفکر مهندسی است

 مهندس ابراهیم صفری در ادامه سخنان خود در خصوص کاهش استرس و بالا بردن نشاط در بین شهروندان مطالبی را ارائه نمود و افزود: در این راستا  با پرداختن به طراحیهای گرافیکی و هنر های تجسمی و هموار نمودن پیاده روها و افزایش زیبائیهای شهری تا حد ممکن در کاهش استرسهای شهروندان تاثیر داشته و باعث نشاط در بین آنها می گردد.

دکتر ساکی :

برای مقابله با عوارض شهر نشینی باید سبک زندگیمان را تغییر دهیم

دکتر ساکی قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و متخصص روانپزشکی مطالبی در خصوص بهداشت روان و شهر نشینی ارائه نمود.

 

به گزارش خبرنگار "امید" در این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در خصوص افسردگی، ضمن ارائه تعریف خلق و عاطفه به تشریح برخوردهای متفاوت افراد با عوامل محیطی اشاره کرد و افزود:عوامل محیطی بالاخص رویدادهای ناگوار در برخی افراد اختلالات اساسی ایجاد می کند و در مواقع شدید نیاز به درمان دارند تا خلق افراد اصلاح گردد. وی عوامل موثر بر ایجاد اختلالات را عوامل وراثتی و اجتماعی برشمرد.

دکترکورش ساکی ؛از جمله علتهای افسردگی را مرگ همسر ، مرگ یکی از والدین در سنین زیر ۱۱ سال عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: ۱۵% آقایان و ۲۵% خانمها دچار افسردگی می شوند.

  وی معایب زندگی شهر نشینی را آلودگی محیطی ، افزایش بیماریها ، افزایش چشم هم چشمی ، افزایش مخارج زندگی ، کاهش امنیت ، افزایش خشونت و بزهکاری و کم شدن ارتباط بین افراد مطرح کرد وافزود: جامعه امروزی فرصت تفکر و آرامش را از انسان سلب کرده است  و یک وقت کشی در دنیا در حال اتفاق افتادن است و برای مقابله با عوارض شهر نشینی باید سبک زندگیمان را تغییر دهیم .

دکتر شریف نژاد فرماندار شهرستان اورمیه درخصوص روانشناسی رنگها در مبلمان شهری و ارتباط آن با زیبا سازی شهر و تلطیف روان مردم مطالبی ارائه نمود و گفت: امروزه ۷۰ % جمعیت کشور شهر نشین و ۳۰ % جمعیت در روستاها زندگی می نمایند و محیط با چهار رویکرد بر روی انسان تاثیر می گذارد:   رویکرد اختیار گر- رویکرد امکان گرا- رویکرد احتمال گرا  و رویکرد جبر گرا. وی عواملی را که در طراحی شهر باید مدنظر قرار گیرد چنین بر شمرد: استفاده از زبان تصویر-بحث فرهنگ در طراحی مدنظر قرار گیرد-از سنت گرایی و نگاه به عقب در معماری شهری استفاده گردد-درک  و شعور ادراکی از محیط شهر صورت گیرد

دکتر شریف نژاد عوامل کاهش استرس را  فرم شهر ، عدالت شهری ، شکل شهر ، خوانایی شهر ، استفاده از رنگ در زیبا سازی شهر و . . ..  بیان نمود.

 دکتر میرعلی محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه و عضو شورای شهر و دکترای عمران و شهرسازیدر خصوص رشد شهرنشینی ،و ویژگیهای یک شهر هوشمند و سلامت روان شهروندان در شهر هوشمند و شاخصهای سلامت را بر اساس آکادمی روان شناسی بیان نمود و افزود: منظور از سلامت روان داشتن احساس خوشایند از زندگی و احساس شادی و غم نمودن است و اینکه بهداشت روان جدا از بهداشت جسم نیست و آثار سلامت روان سبب سلامت جسمی و سلامت خانواده در نهایت سلامت جامعه خواهد بود. در ادامه ویژه گیهای شهر هوشمند را در خصوص ایجاد سیستم شهرسازی که براساس ظرفیتهای فیزیکی و همچنین براساس شهر هوشمند و شهر مجازی بیان نمود و تصریح کرد: اگر اکنون ما نتوانیم این سیستم را در شهر سازی پیاده نماییم باید در آینده هزینه بیشتری را بپردازیم که بایستی سازماندهی هایی براساس شهر حقیقی و مجازی و برای ظرفیتهای آن داشته باشیم و به سمتی برویم که اتوماتیک کردن شهرها و استفاده از نانو تکنولوژیهای جدید را بتوانیم در سیستم های شهرسازی پیاده نماییم

 

در پایان دکتر اسمعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه  دکترای روانشناسی عمومی در خصوص روش های کاهش استرس و اضطراب  در زندگی شهرنشینی  و نیاز های افراد و توجه به جنبه های مثبت و نگرشهای عاقلانه به دوستان و به تفاوتهای جنسیتی افراد در برقراری ارتباط مطلوب و در مورد لایه های شخصیتی افراد مطالبی را ارائه نمود.









Print
1143 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان