• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: باید سالانه 1500 میلیارد تومان سرمایه برای شهر ارومیه جذب شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: باید سالانه 1500 میلیارد تومان سرمایه برای شهر ارومیه جذب شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در آئین کلنگ زنی مرکز تجاری رزت با اشاره به موقیعت مکانی این مرکز تجاری ، اظهار کرد: هم اینک این مرکز درخیابان سعدی ارومیه و در مسیر رینگ بیرونی شهر واقع شده است؛ رینگی که اکنون مطالعات کارشناسی آن برای اجرا به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرارومیه سه رینگ شهری اجرا خواهد شد، گفت: اکنون رینگ میانی در مرحله پایانی خود است وعملیات ساخت رینگ بیرونی نیزاز جاده سرو به صورت پل روگذرآغاز و پس از عبور از چند نقطه شهر در روستای قطورلار به پایان خواهد رسید.

حضرت پور افزود: رینگ بیرونی شهر بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در مدت زمان 4 سال به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه اندک دولت باعث رشد و توسعه شهر نمی شود، گفت: برای رسیدن به رشد و توسعه شهر باید به جذب سرمایه توجه کرد چرا که این سرمایه ها ارزش افزوده ی زیادی را برای شهرارمغان می آورند.

شهردار ارومیه افزود: اکنون در صورت نبود حمایت های شورای اسلامی و شهرداری ارومیه و به ویژه استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاران امکان رسیدن به توسعه ارومیه به هیچ وجه عملی نمی شد.

حضرت پور با اشاره به اینکه حضور سرمایه گذاران در شهر باعث اشتغال تعداد بیشماری از جوانان می شود، عنوان کرد: بیکاری 137 هزار نفرتحصیل کرده دانشگاهی استان تنها با اشتغال در ارگان های دولتی، حل نمی شود و برای اشتغالزایی این جوانان باید سرمایه گذاران را به شهردعوت کرد.

شهردار ارومیه با اشاره به ایجاد اشتغال برای 16 هزار نفراز جوانان در شهرداری ارومیه طی سال 92، گفت: این مهم با انجام پروژه عمرانی و حضور سرمایه گذاران تحقق یافت.

حضرت پور با بیان اینکه باید نیازهای مردم را به صورت محله محوری حل کنیم، اظهار کرد: اکنون 25 درصد از جمیعت استان را افراد با سنین 15 تا 25 سال تشکیل می دهند که با توجه به این درصد باید در آینده تعدادی زیادی واحد مسکونی در شهر احداث شود.

وی اضافه کرد: اکنون یکی دیگراز سیاست های شهرداری ارومیه ایجاد مجتمع های مسکونی با جذب سرمایه گذاران است.

وی همچنین با اعلام اینکه دومین پروژه مرکز تجاری شهر ارومیه نیز در روزهای آینده کلنگ زنی خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه مجتمع تجاری، گردشگری، تفریحی، ورزشی، مسکونی و تولیدی لباس های اسلامی با دوهزار و 500 واحد تجاری است.

شهردار ارومیه بر جذب سالانه 1500 میلیارد تومان سرمایه برای شهر ارومیه بر اساس سیاست های اتخاذ شده شورای اسلامی شهراشاره کرد و گفت: بر اساس این سیاست طی شش ماه گذشته حدود 900 میلیارد تومان سرمایه توسط سرمایه گذاران برای شهر جذب شد و همچنین با چند سرمایه گذار خارجی و بومی نیز وارد مذاکره شدیم.

Print
982 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان