• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: توسعه و زیبایی  شهر ارومیه مرهون استفاده از نیروهای خلاق جامعه دانشگاهی است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: توسعه و زیبایی شهر ارومیه مرهون استفاده از نیروهای خلاق جامعه دانشگاهی است

به گزارش روابط عمومي شهردار اروميه، محمد حضرت پور شهردار ارومیه در نشست صمیمی با دانشگاهیان دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به ظرفیت های نیرو های جوان  دانشگاه در کنار نیروهای مجرب دانشگاه  اظهار داشت : توسعه و زیبایی شهر ارومیه مرهون استفاده از نیرو های خلاق و مبتکر جامعه دانشگاهی است .

حضرت پور با ابراز خرسندی از اینکه رئیس اتاق فکر شهر ارومیه به عنوان رئیس دانشگاه انتخاب شد و آن را نشانه همکاری جدی شهرداری ارومیه و دانشگاه صنعتی دانست و تاکید کرد:  دانشگاه صنعتی ارومیه باید منشا توسعه استان باشد و با تلفیق علم و عمل بتواند در حوزه های اجتماعی و اقتصادی به ایجاد اشتغال بپردازد.

شهردار ارومیه که در جمع  مدیران دانشگاه صنعتی ارومیه سخن می گفت با اشاره به حضور دکتر عبداله زاده، معاون فرهنگی شهرداری ارومیه در این دانشگاه خاطرنشان کرد : رشد فرهنگی یک شهر لازمه توسعه آن در سایر  زمینه هاست و بدون ارتقای فرهنگ نمی توان به توسعه و پیشرفت مطلوب رسید.

حضرت پور شهرارومیه را متشکل از فرهنگ ها و قومیت های مختلف دانست و تصریح کرد : دانشگاه باید از این تنوع فرهنگی و قومی به عنوان یک فرصت برای ایجاد بستر سازی در توسعه ی بخش های مختلف استفاده کند و اجازه سوءاستفاده  عناصر نا مطلوب برای ایجاد  اختلاف و نا امن کردن فضای اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی شهر ندهد که این امر باعث خروج سرمایه گذار از کشور می شود.

شهردار ارومیه با اشاره به افق 1404 شهر ارومیه که در آن ارومیه باید شهری پاک و هوشمند  و با فناوری های نوین و سرانه فضای سبز 12 متر باشد و نیز ترافیک روان باشد ، ادامه داد: برای تحقق این امر دانشجویان و جامعه دانشگاهی  باید فرهنگ سازی متناسب با این اهداف  از طریق نظرسنجی و استفاده از ظرفیت و نشاط و مقبول بودن دانشجویان در سطح جامعه  انجام دهند.

حضرت پور با هشدار مشکل بی آبی در شهر ارومیه و بحران درياچه اروميه و نيز توسعه روز افزون شهر ارومیه و نیاز به آب بیشتر تاکید کرد : بیش از هر چیزی نیازمند همکاری و فرهنگسازی  مصرف آب از طریق جامعه دانشگاهی و دانشجویان  هستیم و دانشجویان به جهت بودن در اكثر نقاط استان باید به عنوان سفیر فرهنگی کاهش معرف آب و استفاده اصولی از آن عمل نمایند.

شهردار ارومیه، نور پردازی های قطره ای در درخت های شهر ارومیه را حاصل همکاری دانشجویان خلاق شهر دانست و افزود: دانشجویان  خلاق می توانند با ارائه ایده های نو و اجرایی نمودن در آن شهرداری نقش موثری در اقتصاد شهری ایفا کنند.

حضرت پور در پایان با بیان اینکه در تمام طرح ها و برنامه هایی که در شهر ارومیه اجرا شده است 20 در صد از چشم انداز توسعه شهر ارومیه تحقق یافته است از جامعه دانشگاهی و شهروندان محترم درخواست کرد تا شهرداري ارومیه را تا تحقق کامل این چشم انداز یاری کنند.

 

در ادامه دکتر عبداله زاده معاون فرهنگی  و اجتماعي شهر ارومیه با اشاره به توسعه شهر ارومیه با تقدیر از شهرداری ارومیه گفت : جامعه دانشگاهی آمادگی این را دارد که شهرداری ارومیه را در تحقق برنامه های فرهنگی در کنار سازندگی این شهر یاری دهد.

عضو هیئت دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه را خواستگاه ایده های علمی دانست و تصریح کرد : با توجه به منابع محدود مالی شهرداری ارومیه ، جامعه دانشگاهی با اجرایی نمودن ایده های نو و در عین حال با صرفه اقتصادی بالا می تواند در تحقق افق 1404 شهر ارومیه، با  شهرداری ارومیه همکاری کند.

عبداله زاده برگزاری مطلوب جشنواره انگور را نشان از ظرفیت بالای شهرداری ارومیه در اجرای برنامههای فرهنگی دانست و از دانشجويان درخواست کرد در کنار و با یاری تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، نقش موثری در ارتقای فرهنگ شهر ارومیه ایفا کند.

 

دکتر شریف رئیس دانشگاه ارومیه ضمن ابراز تشکر از حضور شهردار ارومیه در این نشست با اشاره به همکاری دانشگاه ارومیه با شهرداری ارومیه اظهار داشت: دانشگاه صنعتی ارومیه ظرفیتهای مختلفی در زمینه مختلف عمرانی ، ترافیکی و علمی دارد که با تعامل مطلبوب شهرداری ارومیه می توان این ظرفیت ها را در توسعه شهر و آبادانی آن به صورت بالفعل در آورد.

رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه اعلام آمادگی کرد تا در زمینه های هوشمند سازی آبیاری فضای سبز،  تزیین پل های سطح شهر از طریق سنگهای بومی ، نظافت بستر رودخانه شهر چای، طراحی و ایجاد پل های نمادین معروف دنیا بر روی رودخانه شهر چای و نیز مسائل شهرسازی و ترافیکی و  با شهرداری ارومیه همکاری کند.

گفتنی است شهردار اروميه در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای دکتر شریف تجلیل به عمل آورد.






Print
842 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان