• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه در دیدار با سفیر ترکیه: ترکها از مزیت سرمایه گذاری در ایران بهره گیرند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه در دیدار با سفیر ترکیه: ترکها از مزیت سرمایه گذاری در ایران بهره گیرند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور شهردار ارومیه در دیدار با رضا هاکان تکین، سفیر جمهوری ترکیه در تهران با ابراز خوشنودی از حضور سفیر ترکیه در ارومیه تصریح کرد: ما برادران ترک را از خود می دانیم و مایلیم این ارتباطات بیشتر شود؛ تلاشهایی نیز در این راستا صورت گرفته که امضای قرارداد خواهر خواندگی با ارزروم و برگزاری هفته فرهنگی ایران و ترکیه در ارزروم و ارومیه از جمله این تلاشهاست.

وی ادامه داد هم اکنون 70 درصد مردم ایران در شهرها ساکن هستند که این مسئله خود فضای مناسبی برای سرمایه گذاری در شهرها پدید آورده است که امیدواریم دوستان ترک ما در این زمینه وارد شوند و بر اساس قراردادهای موجود در کنار مردم ایران قرار گیرند.

حضرت پور با اظهار امیدواری نسبت به توسعه روابط دو کشور و از جمله ارومیه و شهرهای همجوار ترک از سفیر ترکیه برای حضور در جشنواره انگور دعوت به عمل آورد.

شهردار ارومیه همچنین از آمادگی شهرداری برای انعقاد قرارداد با شرکتهای هواپیمایی ترکیه برای برقراری پرواز از ارومیه به شهرهای مختلف ترکیه و عراق خبر داد و خواستار مشارکت ترکیه در این خصوص شد.

بر اساس این گزارش رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه نیز با اشاره به اولین حضور خود در شهرهای ایران پس از حضور در پست سفارت ترکیه در ایران گفت: این حضور نشان می دهد که ارومیه در قلب ما جایگاه ویژه ای دارد و با توجه به روابط بسیار صمیمی و نزدیک دو کشور امیدواریم روابط با ارومیه گسترش بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: من حتی در تهران نیز خود را به عنوان فرد خارجی احساس نمی کنم و با مردم ایران صمیمیت زیادی دارم.

سفیر ترکیه با بیان اینکه دو کشور کارهای زیادی در حوزه سرمایه گذاری و مبادلات فرهنگی و اجتماعی می توانند انجام دهند تصریح کرد: ترکیه در ایران سرمایه گذاریهای زیادی انجام داده به گونه ای که ترکیه 1/3 دلار در ایران و ایرانیها 100 میلیون دلار در ترکیه سرمایه گذاری کردند که می توانیم این ارقام را گسترش دهیم.

تکین همچنین سفیر اخیر رئیس جمهور ترکیه به تهران مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی ایران عنوان شد که سرمایه گذاران زیادی قصد ورود به ایران را دارند که باید راه آن باز شود.

وی ادامه داد: اقتصاد ترکیه در سالهای اخیر گسترش پیدا کرده و ما می توانیم به عنوان کشور همسایه در ایران نیز سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم. اما بعضا تصمیمات سطوح بالا در سطح پایین اجرایی نمی شود که انعقاد قراردادهای خواهر خواندگی نظیر خواهر خوانندگی ارومیه و ارزروم می تواند به شهرهای دیگر نیز تعمیم یابد که خود گامی در جهت حل مشکلات است.














Print
1088 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان