• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: مطالعات طرح تفصیلی ارومیه تا پایان امسال به اتمام می رسد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: مطالعات طرح تفصیلی ارومیه تا پایان امسال به اتمام می رسد

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه،  دكتر محمد حضرت پور، شهردار ارومیه  با بيان اينكه بودجه در بخش خدمات 10 الي 15 درصد در طي  سال افزايش مي يابد، بيان كرد:  اين رقم در سال جاري 10 درصد افزايش يافت كه  به تناسب آن  بودجه جاري شهرداري  نيز به همان اندازه افزايش  داشت.

وي با اشاره به ديدارهاي مردمي شورا ي اسلامي و شهرداري  اروميه در مساجد محلات  مختلف شهر و بيان مشكلات شهروندي،  اظهار كرد:   بودجه سال 96 شوراي اسلامي شهر اروميه بر اساس  نظرات و بر مبناي مشكلات شهروندي  بررسي و تصويب مي شود.

دكتر حضرت پور با بيان اينكه هر سال  در لايجه بودجه  تجديد نظر هایی صورت مي گيرد، گفت:  تجديد نظر هاي  سالانه لايجه  منجر به بروز رساني  ورفع مشكلات و بهبود وضعيت مي شود.

وي با اعلام اينكه تا ده روز آينده  بودجه سازمان ها،  مناطق و معاونت ها ي شهرداري اروميه  تدوين مي شود،  گفت:  روزانه دو جلسه  براي  تنظيم  بودجه در سازمان ها، مناطق  و معاونت ها برگزار و  خروجي آن براي بررسي و تصويب نهايي به شوراي اسلامي شهر اروميه انتقال داده مي شود.

شهردار اروميه با بيان اينكه شوراي اسلامي شهر اروميه بودجه را تا پايان بهمن ماه تصويب مي كند، گفت: بودجه  سال 96 شهرداري اروميه برابر سياست ابلاغي شوراي اسلامي شهر نسبت به سال گذشته افزايش نمي يابد.

وی در خصوص بودجه امسال افزود: 70 درصد  از بودجه 1260 ميليارد توماني  سال 95 شهرداري اروميه تا پايان سال جاري تحقق مي يايد.

دكتر حضرت پور در ادامه  با بيان اينكه طرح تفصيلي به عنوان يك سند راهبردي منجر به توسعه شهر مي شود، گفت:   در حال حاضر مطالعات طرح تفصيلي 3  منطقه  شهري  به اتما م رسيده و مناطق ديگر نيز تا پايان سال جاري به اتمام مي رسد .

وي افزود: تامين  نيازهاي ضروري شهر شامل سرانه خدمات از جمله فضاي آموزشي، درمان و ورزشي ، مسكوني و فرهنگي و تجاري از جمله ویژگیهای مهم طرح تفصیلی است.

شهردار اروميه با بيان اينكه طرح تفصيلي جدید شهر اروميه می بایست در سال 83 تدوين می شد که مطالعات این طرح  اكنون در دست اجرا است، گفت:  طرح تقصيلي تصويب شده در سال 73 ، به هيچ وجه نخواهد توانست نيازهاي شهروندان در سال 95 را تامين كند لذا بايد طرح تفصيلي جديد اجرا شود.

وي با اشاره به روند مطالعات طرح تفصيلي توسط مشاوران غير بومي، تصریح كرد:  مشاورين طرح تفصيلي  از طريق وزارت راه وشهرسازي  تعيين مي شود و چون اين كارشناسان غير بومي هستند  در روند مطالعات باعث بروز مشكلاتي  در طرح تفصيلي مي شود.

حضرت پور در ادامه  با اشاره به پروژه آزاد سازي خيابان  امام رضا(ع) 2، بيان كرد: تعريض اين پروژه در طول دو سال گذشته بدليل ركود اقتصادي حاكم بر شهرداري و عدم تمايل مالكان به مقوله تهاتر امكان پذير نبود  لذا  در بودجه سال 96 براي  اين پروژه اعتبار ويژه اي در نظر گرفته مي شو د تا مقوله آزاد سازي صورت بگيرد.

شهردار ارومیه در پایان با  اشاره  به برخی از  شایعه سازی کانال های تلگرامی در خصوص پلهای ارومیه  و با انتقاد از بداخلاقی های  صورت گرفته گفت: قسمتهای ادعا شده در  یکی از پلهای ارومیه مبنی بر ترک خوردگی، محل اتصال کوله با عرشه می باشد که به اصطلاح  درز انقطاع یا ژوین نامیده می شود.

 وی تصریح کرد: این قسمت از پلها برای انقباظ و انبساط فصلی و نیز برای پیشگیری از خسارات زلزله پیش بینی شده است که در هر پلی امری طبیعی و فنی می باشد.


Print
896 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان