• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

شهردار ارومیه: گرمخانه ارومیه بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

شهردار ارومیه: گرمخانه ارومیه بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه در جلسه کمیته حقوقی و قضائی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه خانواده‌ها باید آغازگر اعتماد و پذیرش افراد ترک کننده اعتیاد باشند اظهارکرد: آمارهایی که از روند پاکی این افراد گرفته شده، نشان دهنده این است که ترک کنندگان اعتیاد حداقل تا سه ماه پاک بوده و مجدد به سوی مواد مخدر باز می‌گردند.

وی افزود: زمانی که خانواده‌ها این افراد را به عنوان فردی پاک قبول نمی کنند، هیچ فرد و دستگاه دیگری نیز به آنان اعتماد نمی‌کند که این امر آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی دارد.

شهردار ارومیه بیان کرد: مراقبت‌های پس از ترک اعتیاد، انجام کارهای فرهنگی برای جلوگیری و بازگشت مجدد به سوی مواد مخدر و تعیین محل مناسب برای زندگی در صورت نبود خانواده‌ها از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام شود.

حضرت‌پور گفت: متاسفانه نبود حرفه در این افراد و پذیرفته نشدن از سوی سازمان‌های دولتی سبب می‌شود معتادانی که دوران درمان خود را سپری کرده‌اند به مشاغلی مانند دست‌ فروشی روی آورند.

وی اظهار داشت: اینک لازم است بسترهای و زمینه‌‌های مناسب با اداره فنی و حرفه‌ای استان ایجاد شده و کارگاه‌های آموزشی، بازار کار و تضمینات مربوط به خرید برای این اشتغال پس از درمان این افراد ایجاد شود.

شهردار ارومیه با بیان اینکه اصل استمرار  و پیگیری درمان در اعتیا معتادان باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: گرمخانه ارومیه با داشتن ظرفیت پذیرش 70 نفر در بهمن ماه امسال و همزمان با دهه فجر افتتاح شده و آماده پذیرش افراد بی‌خانمان و کارتون خواب ارومیه است.

Print
900 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان