• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

صنعت گردشگری ارومیه با برگزاری جشنواره انگور توسعه می یابد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

صنعت گردشگری ارومیه با برگزاری جشنواره انگور توسعه می یابد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، مهرداد سلامتی در اولین نشست خبری سومین جشنواره انگور، بیان کرد:  معرفی توانمندیها و پتانسیل ها و حفظ آیین، آداب و رسوم منطقه به گردشگران داخلی و خارجی ، نقش انگور در اقتصاد کشاورزی ، گردشگری ، صنعت و کار آفرینی ، شناساندن انواع گونه های انگور استان از جمله محور های برگزاری سومین جشنواره انگور است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های ویژه درسومین جشنواره انگوردردهکده ساحلی چی چست،  گفت: اجرای مراحل تولیده شیره انگور(دوشاب)، پخت رب ، نحوه تولیدعرق بادرشبو، تولید کشمش محلی به نام سبزه و  نحوه خشکاندن آن، بر پایی تورهای ارومیه گردی  بر پایی نمایشگاه صنایع دستی و ارائه مقالات علمی در جشنواره ، معرفی  ارقام ارومیه ، احیای سنت  و بازی  های بومی و محلی و اجرای طرح توزیع کیسه های  قابل بازیافت به تعداد 30 هزار عدد   از جمله برنامه ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه درجشنواره انگور شهروندان و سرمایه گذارانی از داخل کشور و از کشور های خارجی حضور خواهند یافت، بیان کرد:  دراین جشنواره از تمامی مراکز استان ها و کشور های خارجی چون ترابزون  و ارزوم ترکیه،  اقلیم کردستان عراق،  جمهوری نخجوان،  گنجه باکو و 50 نفر از کشور های اروپایی چون فرانسه حضور خواهند یافت.

وی با اعلام اینکه در آذربایجان غربی به طور متوسط 250 هزار تن انگور برداشت می شود، اظهار کرد:  می تواند میزان تولید انگور را با روش هایی چون افزایش ارتفاع  و شیوه های  نوین آبیاری و مراحل برداشت به بیش از 300 تن رساند.

سلامتی با بیان اینکه صنعت گردشگری ارومیه را با برگزاری جشنواره انگورتوسعه خواهیم داد، بیان کرد: طی سال 93 شاهد برگزاری 15 جشنواره فرهنگی بودیم که با برگزاری جشنواره های این چنینی و به ویژه جشنواره انگور افق 1400 شهر ارومیه  یعنی گردشگری را توسعه خواهیم داد .

وی با اشاره به سرویس ایاب و ذهاب برای شهروندان برای رفت و آمد به محل برگزاری جشنواره انگوردر دهکده ساحلی چی چست، اظهار کرد: تمامی اتوبوس ها به صورت رایگان در میدان انقلاب شهر ارومیه برای جابه جایی شهروندان و گردشگران مستقر خواهند شد و همچنین  پارگینک های در محوطه  تعبیه شده است .

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با اعلام اینکه در آذربایجان غربی به طور متوسط 250 هزار تن انگور برداشت می شود، اظهار کرد:  می تواند میزان تولید انگور را با روش هایی چون افزایش ارتفاع  و شیوه های  نوین آبیاری و مراحل برداشت به بیش از 300 تن رساند.









Print
856 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان