• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

ضرورت توجه جدی به آموزش های ضمن خدمت / آرشیو الکترونیکی شهرداری ارومیه ایجاد شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

ضرورت توجه جدی به آموزش های ضمن خدمت / آرشیو الکترونیکی شهرداری ارومیه ایجاد شود

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه:

به گزارش امور ارتباطات شورای اسلامی شهر ارومیه، توماج وحید افشار در نشست امروز کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی با تقدیر از راه اندازی سامانه "ستاد" در شهرداری ارومیه برای انجام مناقصات بصورت الکترونیکی، ضمن تشکر از همه دست اندرکارانی که در به بهره برداری رسیدن این سامانه همکاری کردند خواستار کنترل بیشتر روی لایه های نظارتی این سامانه باشد.
 وی با تأکید بر اینکه "راهکاری اتخاذ شود که شرکت های بومی در اولویت سامانه ستاد قرار بگیرند" گفت: فرمانداری آبادان در جهت حمایت از سازندگان بومی شرایطی بر سامانه ستاد تحمیل کرده بود که اولویت تا ۱۰درصد تفاوت قیمت با شرکتهای بومی باشد.
 رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به فعال شدن سامانه "پاکنا" برای پرداخت حقوق، آن را مبنای شفافیت ارزیابی کرد و افزود: با وجود سامانه "پاکنا" دیگر مغایرت آمار نیروی انسانی معنایی ندارد.
 توماج وحید افشار اظهار کرد: حرفهای ساده ما درباره کارگران یا نیروهای شهرداری می تواند تأثیر عمیق منفی روی آن ها بگذارد چون آنها برنامه زندگی شان را بر مبنای حقوقی که از شهرداری می گیرند تنظیم کرده اند.
 وی با تأکید بر اجباری شدن آموزش های ضمن خدمت تصریح کرد: در حوزه جانشین پروری و نیروسازی ضعف و خلاء داریم.
 رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی بازنشسته شدن حدودا 56 نفر از نیروهای شهرداری که برخی از آنها جزو نیروهای کلیدی هستند را هشداری جدی برای قویتر کردن و جدی شدن آموزش های ضمن خدمت دانست و گفت: پرورش دادن نیروی متخصص باید طوری باشد که قوانین، قواعد و تجربیات سازمان شهرداری هم منتقل شود.
 توماج وحید افشار با انتقاد از سپردن برخی از پست های سازمانی به افرادی که شأنیت آن مسئولیت را ندارند افزود: شخصی که در یک سیستم همکاری می کند باید اطلاعات و توانمندی هایش به روز باشد و بتواند از عهده مسئولیتی که دارد بر بیاید.
 وی با رد این موضوع که شهرداری 3 هزارنفر نیروی مازاد دارد اظهار کرد: شهرداری 1500 نفر نیروی برون سپاری دارد که  آن ها در داخل سیستم تعریف شدند بنابراین بررسی شود آیا نیروی خارج‌ از چارت مازاد است یا نیاز، اگر نیاز است چارت اصلاح شود و بهره وری افزایش یابد.
 رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی تصریح کرد: شهرداری ارومیه میتوانند چارت سازمانی اش را با شهرداری های شبیه ارومیه مثل همدان و رشت مقایسه کند.
 وحید افشار همچنین با اشاره به وصول درآمدها در کمیسیون ماده 100 شهرداری گفت: آوردن خانه هایی با متراژ کم به کمیسیون ماده 100 و تأکید جدی بر این موضوع و آمارسازی نه تنها درآمدی برای شهرداری ندارد بلکه مالکان این املاک را که عمدتا از قشر ضعیف هستند با مشکلاتی مواجه می کند.
 وی در پایان اظهارتش تأکید کرد که اسناد کاغذی موجود در محل کمیسیون ماده 100 باید هر چه سریعتر اسکن و تبدیل به دیتا شود تا از آسیب ها و حوادثی نظیر آتش سوزی در امان بماند و در این راستا آرشیو الکترونیکی اسناد و مدارک شهرداری در تمامی حوزه ها را باید شاهد باشیم.

Print
504 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان