• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

طرح جمع‌آوری مکانیزه نخاله‌های ساختمانی شهر ارومیه آغاز شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

طرح جمع‌آوری مکانیزه نخاله‌های ساختمانی شهر ارومیه آغاز شد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: طرح جمع‌آوری مکانیزه نخاله‌های ساختمانی جهت ساماندهی، ذخیره‌سازی و جمع‌آوری پسماندها زیر پنج متر مکعب با باکس‌های ۴تنی در سطح شهر ارومیه آغاز شد.
به گزارش امور ارتباطات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه، هادی بصاری افزود:‌ ذخیره سازی، جمع آوری وانتقال پسماندها جزء عمرانی و ساختمانی حاصل از تعمیرات و نوسازی که روزانه برابر یا کمتر از پنج متر مکعب بوده از اهداف اجرای این طرح است.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح، بیان کرد: جلوگیری از آلودگی محیط شهری، بهبود سیمای شهر، جلوگیری از پر شدن و مسدود شدن نهرها و جوی ها، جلوگیری از تخلیه این گونه پسماندها در مکانهای غیر مجاز، قدرت مانور خودورهای مکانیزه و صرفه اقتصادی شهروندان به دلیل حذف مرحله‌ی بارگیری توسط نیروی انسانی از خصوصیات مثبت اجرای این طرح است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرد که برای درخواست استقرار ظروف ذخیره (باکس) قبل از هر گونه فعالیت که منجر به تولید ضایعات و خاک و نخاله می‌شود با ستاد خاک و نخاله‌ سازمان مدیریت پسماند به شماره ۰۴۴۳۲۷۶۸۳۷۳ یا با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

وی عنوان کرد: ماموران گشت موظف به تذکر هستند و در صورت بی توجهی به تذکر می توانند به ساکنان اخطار و نهایتاً پس از آن به جمع آوری نخاله‌ها اقدام و مراتب را جهت پیگیری به شورای حل اختلاف ارجاع دهند.

بصاری همچنین به آژانس‌های خاک و نخاله‌های ساختمانی اشاره کرد و گفت: این اقدام توسط خود سازمان در حال انجام است و شهروندان می توانند از ۸ صبح تا ۱۸ با این شماره ها تماس گرفته و نسبت به پاکسازی محیط از پسماندهای ساختمانی اقدام کنند.

وی با اشاره به مکان‌های مجاز تخلیه پسماندهای عمرانی و ساختمانی در شهر ارومیه، اظهار کرد: برای این منظور پنج سایت تخلیه نخاله شامل  محل چاله های کوره خانه درروستای ولنده، کوره خانه آجرپذی خوبهی در۶کیلومتری جاده سرو، جاده ساوالان (بالانج) نرسیده به روستای قره آغاج جنب کارخانه ایزوگام، جاده انهر روبروی روستای انهر،جنب پل، گودال کوره خانه فرید، کیلومتر۱۰جاده سرو، بالاترازدانشگاه نازلو گودال ایجادشده درباندبرگشت (دسترسی زیرپل) و همچنین جاده سرو سایت نازلو با مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست به شرح زیر آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند.

Print
110 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان