• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

جلسه صحن شورای اسلامی شهر با حضور شهردار ارومیه برگزار شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

جلسه صحن شورای اسلامی شهر با حضور شهردار ارومیه برگزار شد

در جلسه این هفته صحن، دکتر حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه گزارشی از عملکرد شهرداری در ۲۸ ماه گذشته به اعضاء ارایه کرد.

شهردار ارومیه در این جلسه به ارایه گزارشی از وضعیت موجود، روند پرداختی‌ هزینه‌‌های جاری همچنین مطالبات پیمانکاران پرداخت و بیان کرد: شهرداری ارومیه از قِبل هزینه‌های جاری و عمرانی به مبلغی به میزان ۹۵۰ میلیارد تومان بصورت نقد تا پایان اسفند ماه نیاز دارد.
وی به پرداخت مطالبات پیمانکاران اشاره کرد و گفت: بخشی از مطالبات گذشته پیمانکاران به مرور و بر اساس یک روند عادلانه از طریق سیستم بانکی پراخت شده که با این پرداخت‌ها شاهد رضایتمندی نسبی در این حوزه هستیم.

شهردار ارومیه همچنین گزارشی از میزان بدهی شهرداری ارومیه به برخی پیمانکاران همچون قرارگاه خاتم الانبیاء، شرکت شن‌ریز و شرکت عمران و تولیدی نیرو و پیمانکاران خرد مناطق ۵گانه ارایه داد.

وی از میزان بدهی شهرداری ارومیه به بانک شهر نیز سخن گفت و اظهار کرد: تا به امروز در مجموعه ۳۳۱ میلیارد تومان از بدهی بانک شهر پرداخت شده و هم‌اکنون میزان بدهی این شهرداری به بانک شهر ۹۳ میلیارد تومان بوده که این میزان بدهی ماهانه و بصورت اقساطی پرداخت می‌شود.

شهردار ارومیه با اعلام اینکه شهردای ارومیه طی هر ماه ۲۸ میلیارد تومان به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کند، عنوان کرد: یک سوم این مبلغ جاری و بقیه بصورت تقسیط است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی سیستم خزانه‌داری در شهرداری ارومیه، تمام حسابها متمرکز شده است، بیان کرد: امروز یک ریال پول واریزی در شهرداری ارومیه قابل رصد است.

شهردار ارومیه به جزییات آمار صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد و گفت: بر اساس سیستم شهرسازی در ۹ماهه ۱۳۹۹، ۲هزار و ۱۹۴، ۹ ماهه ۱۴۰۰، یک هزار و ۲۳۳، ۹ ماه ۱۴۰۱، ۶۰۵ و ۹ ماهه ۱۴۰۲ یک هزار و ۱۵۰ فقره پروانه ساختمانی در شهر ارومیه صادر شده است.

رفع مشکل زمین واقع در خیابان حسنی، پرداخت بدهی امور مالیاتی، از سرگیری روند اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری، استفاده از ظرفیت‌های قانونی همچون ارزش افزوده مبادی ورودی استان جهت تامین درآمد و ساخت و سازها از دیگر موضوعاتی بود که شهردار ارومیه به آنها اشاره و توضیحاتی را ارایه داد.

Print
101 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان