• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

طی هشت ماهه سال جاری؛ 839 پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شد/بیشترین میزان پروانه ساخت صادره متعلق به منطقه یک شهری
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

طی هشت ماهه سال جاری؛ 839 پروانه ساخت در شهر ارومیه صادر شد/بیشترین میزان پروانه ساخت صادره متعلق به منطقه یک شهری

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ غلامرضا عدل دوست با تشکر از شهروندان در مشارکت در پرداخت فیش های عوارض نوسازی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا به امروز مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی در قالب فیش های ارسالی  به منازل 30 درصد شده است،  بیان کرد:  سال گذشته میزان پرداختی شهروندان در قالب فیش عوارض به میزان 3 میلیارد و 600 میلیون  تومان بود که این رقم  از ابتدای سال جاری تا به امروز به 6 میلیارد 100 میلیون تومان رسیده  است که  این مشارکت  شهروندان در پرداخت عوارض نسبت به سال گذشته  با 70 درصد رشد روبرو بود.

وی با اشاره به آمار پروانه ساخت در سال جاری، بیان کرد:  در هشت ماهه سال 96، 834 پروانه ساخت صادر شده است که این رقم در هشت ماه سال جاری به  839 عدد رسیده است که از نظر تعداد واحد و زیر بنا افزایش چشمگیری وجود داشت.

عدل دوست عنوان کرد:  برای 834 واحد پروانه ساخت صادره  در سال 96 ، برای تعداد یک هزارو 147 واحد مسکونی  بود و این رقم در هشت ماهه سال جاری  به دو هزارو 431  رسیده است  که از نظر تعداد واحد مسکونی در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته با  48 درصد افزایش رشد روبرو بودیم.

به گفته وی در سال های گذشته بیش از  80 درصد پروانه های ساخت  برای ساختمان های یک واحد و دو واحده بود که اکنون به 68 درصد رسیده است و بیشتر سهم خود را به واحدهای 3 و بیشتر اختصاص داده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار ارومیه با اشاره به سطح زیر بنای پروانه های ساخت صادر شده، عنوان کرد:  سطح زیر بنای 834 پروانه ساخت صادر شده   طی هشت ماهه سال گذشته،  307 هزار متر مربع  بود که این رقم در هشت ماه سال جاری به 537  هزار متر مربع رسید که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 73 درصد رشد یافته است.

وی بیشترین پروانه ساخت صادر شده را در سطح منطقه یک به تعداد  350 عدد عنوان کرد و گفت:  کمترین میزان  پروانه ساخت صادر شده متعلق به منطقه دو شهر  به تعداد 36 عدد است.

قائم مقام شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به  تخفیف 20 درصدی مطالبات شهرداری تا پایان امسال، بیان کرد: مودیانی که مطالبات و عوارض شهرداری را در شش ماهه دوم سال پرداخت نمایند از 20 درصد تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی برخوردارخواهند  شد.

 وی گفت: مودیانی که مطالبات و عوار شهرداری را شش ماهه دوم سال پرداخت نمایند از 20 درصد تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی برخوردارخواهند  شد و در صورت ارائه کارت و مدارک انبوه سازی و سازنادگان 4 واحد و بیشتر و همچنین رزمندگان و ایثارگران  به درصدهای مذکور 5 درصد اضافه می شود.

قائم مقام شهردار ارومیه از توزیع فیش های عوارض نوسازی به درب منزل شهروندان از هفته جاری به مدت یک ماه خبر داد و از شهروندان در خواست کرد با پرداخت فیش های عوارض در داشتن شهری زیبا و آباد،  مدیریت شهری ارومیه را همراهی کنند.

Print
361 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان