• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دلیل افزایش خودروهای شخصی ارومیه
Anonym
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دلیل افزایش خودروهای شخصی ارومیه

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، میر علی محمدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در فصل سرما  آلودگی هوا تشدید می یابد، بیان کرد:  در فصل سرما بعلت بالا رفتن چگالی هوا، تراکم هوا  افزایش پیدا  کرده و در صورتی که آلودگی ناشی از  سوخت های فسیلی و یا سایر آلودگی های در هوای سنگین  نفوذ نماید، باعث بالا رفتن  آلودگی در فضای  منطقه می شود .

میر علی محمدی،  افزایش خودروها و  ترافیک ناشی از آن را عامل  اصلی آلودگی هوا  دانست و بیان کرد:  استفاده از سوخت های فسیلی غیر استاندارد بر میزان آلودگی هوا  افزوده می شود .

وی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی شهر ارومیه  روزبه روز  فرسوده می شود، گفت: متاسفانه به دلیل  افزایش ناگهانی  قیمت خودروها و نیز قیمت ارز  در سال های 91 و 92 ،  ایران خودور نتوانست  به تعهدات  خود برای تحویل  اتوبوس ها خریداری شده  شهرداری ارومیه به تعداد  25 دستگاه  اقدام کند .

محمدی  افزود:  عدم نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باعث  افزایش خودرو های شخصی در سطح شهر می شود.

وی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش  ترافیک و به دنبال آن آلودگی هوا موثر است، بیان کرد:  متاسفانه به دلیل رکود ساخت و ساز و کاهش  درآمدهای شهری امکان  نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود ندارد .

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به افزایش طرح زوج و فرد در شهر ارومیه برای کاهش ترافیک، اظهار کرد:  طرح زوج و فرد با تصویب آن در شورای ترافیک استان در خیابان های کاشانی،  مدرس، مدنی،  باکری ، منتظری  و مطهری  و  طالقانی  توسعه می یابد.

Print
836 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان