• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: تحقق شعار سال در گروی بهره‌گیری از توان نخبگان است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: تحقق شعار سال در گروی بهره‌گیری از توان نخبگان است

از خانواده‌ها به ویژه جوانان نباید غفلت ورزید، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی باید برای غنی‌سازی اوقات آنها در نظر گرفت.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه و به نقل از خبرگزاری فارس،لطیفه مبین با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنوان عزم ملی و مدیریت جهادی را با هدف استفاده از ظرفیت‌های داخلی برگزیده‌اند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشورمان که محور توسعه قلمداد می‌شود، نیروی انسانی توانمند، خلاق و مبتکر است.

وی با اشاره به اینکه نخبگان با استفاده از روش‌های جهشی مسیر را کوتاه کرده و سریعتر ما را به اهداف می‌رسانند، اضافه کرد: ما نخبگان را کشف نمی‌کنیم، در صورت کشف کردن نیز آنها را زود گم می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل اجتماعی فرار مغزها در کشور، گفت: بیگانگان بلافاصله نخبگان ما را از دانشگاه‌ها می‌ربایند، بنابراین از قشر فرهیخته جامعه نباید غفلت کنیم.

نایب رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه با اظهار به اینکه جوانان در عرصه‌های مختلف می‌توانند وارد میدان کار شوند، تاکید کرد: رشدهای علمی، پژوهشی، اقتصادی و صنعتی در سایه استفاده از توان علمی و عملی نخبگان به وقوع پیوسته است.

مبین پیشرفت‌های رخ داده در زمینه نانوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای، هوا و فضا، پزشکی و سایر حوزه‌ها را مرهون استفاده از توانایی جوانان دانست و گفت: هر جا به سرمایه‌ اجتماعی به معنای واقعی کلمه بها داده‌ایم، توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی به وقوع پیوسته است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های زیادی رخ داده است، ولی به هیچ عنوان کافی نیست، زیرا موفقیت‌ کشورهای توسعه‌یافته در سایه مغزهایی که از ایران رفته‌اند رخ داده است.

Print
1028 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان