• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عضو منتخب شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با فارس:  حفظ فرهنگ اصیل ایرانی بدون حمایت از هنرمندان ممکن نیست
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عضو منتخب شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با فارس: حفظ فرهنگ اصیل ایرانی بدون حمایت از هنرمندان ممکن نیست

وی در حاشیه بازدید از نمایشگاه خط، تذهیب و خط نقاشی هنرمند خوشنویس، ابراهیم زینالی که در محل مجتمع شهید فرخی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی دایر است، اعلام کرد: این نمایشگاه که نمایی از فرهنگ اصیل ایرانی است، در قالب تابلوهایی چشم‌نواز، در سطح بسیار بالایی برگزار شده، که حاصل ذوق هنری و استعداد استاد و هنرمند ارومیه‌ای است.

عضو منتخب شورای شهر ارومیه بر لزوم حمایت مسئولان استانی و شهری و همه دست‌اندرکاران ادب و هنر نسبت به برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در استان تأکید کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی فرصت مغتنمی برای ارائه آثار هنرمندان بوده و سبب ایجاد انگیزه و رغبت در جوانان برای ورود به چنین عرصه‌هایی می‌شود.

وی افزود: جوانان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف نیاز به الگوی مناسب دارند و در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانند با پیشکسوت‌های حوزه هنری مربوطه آشنا شده و مشی حرکتی خود را با استفاده از تجارب این افراد بهتر بپیمایند.

بخشایشی با اشاره به این‌که ذوق هنری جوانان ایرانی به طور بالقوه در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: تبدیل این استعدادهای بالقوه به بالفعل، بدون بسترسازی و حمایت مسئولان ممکن نیست و لازم است در این راستا اقدامات شایانی صورت پذیرد.

عضو منتخب شورای شهر ارومیه خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با حمایت از آثار چنین هنرمندان صاحب نام ارومیه‌ای بتوانیم بخشی از بی‌مهری‌های اتفاق افتاده در جامعه هنری را جبران کرده و به این ترتیب فرهنگ غنی ایرانی را حفظ کنیم که در غیر این صورت زمانی فرا می‌رسد که چیزی از فرهنگ و هنر ایرانی قابل ارائه به نسل‌های بعدی باقی نمی‌ماند

Print
1028 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان