• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه آلودگی بصری زیبایی شهرها را به یغما برده است
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه آلودگی بصری زیبایی شهرها را به یغما برده است

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، محمد خالد حاتمی با اشاره به اینکه آلودگی بصری زیبایی شهرها را به یغما برده است، بیان کرد: این نوع از آلودگی برخلاف آلودگی صوتی و هوا، معیار و واحدی برای بیان آن و هشدار به مردم وجود ندارد و از جمله آلودگی هاست که کمتردر پی یافتن راه حل برای زودن آن از منظر شهرها است.

وی دیوارهای رنگ و رو رفته و فرسوده، تابلو های نامنظر، بنرها و برچسب های تبلیغاتی فروان و ناهماهنگ ، خودروهای فرسوده، نوشته های بی منظم روی دیوارها، لباس های پهن شده در بالکن ها وهمچنین وجود کلرها رنگارنگ در این بالکن ها، زباله های موجود در کوچه و خیابان ها، پوشش پر از چرک متکدیان و نخاله های ساختمانی ساختمان های تازه به اتمام رسیده را از موارد آلودگی بصری در شهرها و از جمله ارومیه عنوان کرد.

حاتمی با بیان اینکه آلودگی بصری ذهن و روحیات شهروندان را تحت تاثیرخود قرار می دهد، گفت: روحیات شهروندان با گذر از خیابان ها ومعابر درگیر با آلودگی بصری آشفته شده و برروحیات آنها اثرات نامطلوبی می گذارد.

وی با تاکید براینکه اکنون شهر ارومیه به ویژه خیابان های امام خمینی(ره) و خیابان شهید بهشتی از وجود آلودگی های بصری رنج می برد، اظهار کرد: وجود بنرها و برچسب های تبلیغاتی بردیوارهای معابر این خیابان ها و وجود مغازه های فرسوده در خیابان امام خمینی (ره) و تبدیل بافت مسکونی زیبای خیابان شهید بهشتی به مغازه های کوچک باعث زشت شدن چهره این خیابان ها و بروز آلودگی بصری شده که روز به روز هم بر میزان این نوع آلودگی افزوده می شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه اکنون ساخت ساز های شهری نیز باعث ایجاد آلودگی بصری در شهر ارومیه شده است، گفت: هر شهروند در شهر بنابر بر سلیقه خود ساخت و ساز کرده که حتی اگر آن سازه زیبا نیز باشد وقتی در کنار سازه ای دیگری که با سلیقه ای متفاوتی از آن قرار گیرد باعث بر هم خوردن هارمونی بین این دوسازه شده و در نهایت منظر نازیبایی را ایجاد و باعث بروز آلودگی بصری می شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از ناهمگونی در ساخت و سازها و در نتیجه جلوگیری از آلودگی بصری در بسیاری از شهر های جهان ساخت سازهای شهری به یک سری شرکت ها واگذار می شود، اظهار کرد: متاسفانه این مقوله به جزء در ساخت آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی در جای دیگر اصالت وجود ندارد.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اقدامات انجام شده برای رفع آلودگی بصری در شهر توسط شهرداری ارومیه را کافی ندانست و تاکید کرد: باید در بودجه سال 94به امرآلودگی بصری و زودن آن از چهره شهر ارومیه توجه ویژه شود.

Print
739 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان