• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

عملیات سم پاشی زمستانه در شهر اروميه آغاز شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

عملیات سم پاشی زمستانه در شهر اروميه آغاز شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ علی شایگان  با اشاره به آثار مثبت اين نوع سمپاشي، تاكيد كرد:  روغن امولسیون شونده(ولک)، که یکی از پرکاربرد ترين نوع روغن در کشاورزی است که این روغن ولک به صورت امولسيون فرموله شده و به تنهایی يا همراه با حشره كشهاي ديگر به خصوص سموم فسفره به منظور بالا بردن دوام و اثر حشره كشي آنها قابل استفاده است.

وی ادامه داد: عمل حشره کشی روغن اساسا فیزیکی بوده اما ممکن است شیمیایی هم باشد و  روغن به صورت يك ورقه نازك پايدار روي سطح سمپاشي شده باقي مي ماند و به این ترتیب، روغن با پوشش سطح بدن و تخمهای حشرات با بستن منافذ تنفسی و حیاتی آنها ، از خسارت آنها جلوگیری می کند.

شایگان اظهار کرد: این ترکیب به منظور کنترل انواع کنه ها، شپشکها، شته ها، پسیلها، زنجره ها و زنجرکها، مگس سفید گلخانه، مینوز، لارو پروانه ها استفاده می شود و  از مزاياي روغنها نسبت به سایر حشره كشها كم خطر بودن آنها براي انسان است به طوريكه باقيمانده سم روي محصولات براي انسان خطرناك نیست.

وی با بیان اینکه سم پاشي زمستانه سطح طغيان آفت در فصل تابستان را كاهش مي دهد ، گفت:  به مناطق 5 گانه فضاي سبز در شهر ارومیه ابلاغ شده که عمليات سمپاشي جهت مبارزه پیشگیرانه از آفات زیر نظارت دقیق ناظران سازمان انجام دهند .

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اروميه افزود: لذا در همين راستا از كليه شهروندان عزيز تقاضا مي گردد از تماس مستقيم با درختان خودداری کنند.

Print
902 رتبه بندی این مطلب:
4/0
دی ان ان