• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فاز اول تقاطع غیر همسطح سرو  در آذرماه افتتاح می شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فاز اول تقاطع غیر همسطح سرو در آذرماه افتتاح می شود

ایجاد کمربندی و ساخت تقاطع های غیر همسطح در شهر ها به ویژه کلانشهرها یکی از راه های کاهش گره های ترافیکی و بهبود وضعیت حمل و نقلی است.

تقاطع ها غیر همسطح می تواند سبب تسهیل در تردد وسایل نقلیه از طریق تصحیح شاخص های ترافیکی، زیست محیطی، ایمنی و اقتصادی در شهر ها شود  و در این راستا  تاکنون  کمربند میانی شهر ارومیه با  چندین تقاطع غیر هم سطح نظیر مدرس، مادر، امامت، میثم، شهید ذاکر، شهید بهشتی و ابوذر در شهر ارومیه احداث شده است و تقاطع های   سرو  و آذربایجان  در کمربندی میانی  در دست اجرا  است و بزودی به بهره برداری خواهند  رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه؛ رضا جوان کیا، معاون فنی و عمرانی شهرداری  ارومیه با بیان اینکه تقاطع غیر هم سطح آذربایجان  یکی از پروژه های  مهم و عظیم شهری  است،  بیان کرد:  با توجه به اهمیت این پروژه  پیش بینی شده است  که فاز  اول آن  بهمن ماه امسال  به بهره برداری  برسد.

به گفته رضا جوان کیا  تقاطع غیر هم سطح آذربایجان با توجه به  قرار گرفتن  در یکی از مناطق  حادثه خیز و ورودی شهر ارومیه می تواند مزایای  بسیاری  در کاهش تصادفات  و روان سازی بار ترافیکی  ارومیه داشته باشد.

وی با اشاره به  تقاطع غیر هم سطح سرو از پروژه های  عمرانی وسیع  شهرداری  ارومیه، گفت: این پروژه با بودجه سالیانه ای  بالغ بر 27 میلیار تومان  در دست اجرا است .

مهندس جوان کیا با بیان اینکه  برای آزاد سازی تقاطع غیر هم سطح  سرو  تا تاکنون حدود 50 میلیارد  تومان  اعتبار صرف شده است، بیان کرد: طبق برنامه  زمان بندی  در صورت عدم  بروز مشکل  فاز اول  در اوایل آذر ماه  امسال به بهره برداری می رسد .

وی  پیشرفت فیزیکی این پروژه را 55 درصد  عنوان کرد و  گفت:  هر چند با توجه  به شرایط اقتصادی  کشور و رکود در درآمد ها  شهرداری ،  منابع مالی این پروژه  با توجه به نیاز شهر به این نوع تقاطع ها  به سرعت تامین  می شود .

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در ادامه با اشاره  به پروژه  ساخت  حوزه علمیه  امام خامنه ای ،  گفت:  این طرح با زیر بنای  8000 متر مربع و  با هزینه بالغ بر هفت میلیارد  تومان در مراحل پایانی ساخت است .

وی اضافه کرد:  طبق گفته پیمانکار  پروژه ،  حوزه علمیه  امام خامنه ای  در آذر ماه سال جاری  به اتمام  خواهد رسید .

به گفته معاون فنی و عمرانی  شهرداری ارومیه  این پروژه  در چارچوب  وظایف فرهنگی شهرداری  و برابر ماده 55  در دست احداث است و تلفیقی  از طرح های معماری  ایرانی، اسلامی  در آن اجرا می شود.

وی  با بیان اینکه در عملیات ساخت حوزه علمیه امام خامنه ای  چند اکیب به صورت  همزمان فعال هستند، عنوان کرد:  اکنون این مجموعه آموزشی  و اداری بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  و یکی از چندین پروژه فرهنگی  شهرداری ارومیه  است.

Print
919 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان