• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فاز اول روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال با حضور مادر شهید میرحسین ذاکر افتتاح شد
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فاز اول روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال با حضور مادر شهید میرحسین ذاکر افتتاح شد

تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر- شهید باهنر ارومیه با حضور مادر شهید میرحسین ذاکر،معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی،رئیس و  اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه و همچنین جمعی از مردم و مسئولان استانی و شهرستانی با صرف اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ابراهیم صفری معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه در این آیین، با ارائه گزارشی از روند احداث فاز روگذر تقاطع غیرهمسطح شهید ذاکر - شهید باهنر این شهر اظهار کرد: این تقاطع در سه فاز طراحی شده است که در حال حاضر تنها روگذر آن برای کاهش ترافیک، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم در آینده نزدیک نیز فاز زیرگذر این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

وی اظهار کرد: با احداث فاز روگذر طبق مطالعات انجام شده، 43 درصد ترافیک این منطقه حذف می شود و 30 درصد نیز با احداث زیرگذر به سطح پایین انتقال یافته و 27 درصد باقیمانده نیز در سطح میانی رفع می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری ارومیه گفت: طبق مطالعات انجام گرفته بر روی این پروژه، با احداث این روگذر، 15 درصد در زمان سفر درون شهری کاهش می یابد و 18 درصد نیز سرعت سفر بیشتر می شود.

مهندس صفری ادامه داد: همچنین با احداث این رو گذر شاهد کاهش چهار درصدی آلودگی هوا و کاهش مصرف بنزین خواهیم بود.

وی طول روگذر این طرح را 560 متر و عرض آن را 26 متر اعلام کرد و گفت: این بنا علاوه بر مقاومت در برابر تردد خودروها، در مقابل زلزله نیز مقاوم است و برای سالهای متمادی طراحی شده است.

سردار خرّم، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی دیگر سخنران مراسم با تبریک هفته کار و گارکر و هفته معلم، گفت: ارزش برخی از کارها به آن است که گمنام بمانند، مانند کارگران شهرداری و پرسنل شهرداری ارومیه که بیشتر عمل می کنند تا شعار دهند.

وی پروژه روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر را مصداق واقعی عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: ما می توانیم با اعتماد به دانش نیروی جوان جمهوری اسلامی ایران، پیچیده ترین پروژه ها را عملی کنیم که پروژه روگذر تقاطع شهید ذاکر – شهید باهنر مصداقی واقعی "ما می توانیم" و "مدیریت جهادی" است که در کوتاه ترین زمان ممکن، به همت کارشناسان شهرداری ارومیه و جهادگران موسسه امین عملی شد.

وی ادامه داد: امروز در ایران اسلامی مهندسین با تفکر انقلابی و روحیه جهادی تمام نیازمندی های کشور را در عرصه های مختلف جواب می دهند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: حقیقتا فرزندان انقلاب مولا و مقتدایمان مقام معظم رهبری در قرارگاه خاتم الانبیاء در این استان پروژه های سرنوشت سازی را با مدیریت مخلصانه شهرداری ارومیه عملی کرده اند.

وی تاکید کرد: انجام این پروژه در عرض چندین ماه نماد واقعی مدیریت و روحیه جهادی است؛ امروزه موسسه امین آمادگی کامل جهت عملی کردن پروژه های بزرگ شهری را دارد.

عابد فتاحی، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: به لطف خداوند ارتباط خوبی بین شهردار و شورای شهر ارومیه برقرار است و ما به وحدت و همدلی اعضای شورای شهر افتخار می کنیم.

وی شهردار ارومیه را شخصی قدرتمند و شجاع دانسته و افزود: ارومیه به همیت آبادگران شهرداری زیبا می شود و ما به آن افتخار می کنیم.

وی سرمایه گذاری های اخیر در شهر ارومیه را بسیار مناسب دانسته و افزود: به این همت افتخار می کنم.

وی ادامه داد: مسائل کرد و ترک و فارس و سنی و شیعه در ارومیه مطرح نیست، همه با هم برای پیشرفت ایران اسلامی تلاش می کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: ما می توانیم کشور را آباد، سازندگی را عملی و عدالت نیک را بدون نگاه جناحی ایجاد کنیم.

گفتنی است، این مراسم با شور و شوق خاصی و با حضور مادر شهید میرحسین ذاکر و همچنین حضور پرشور مردم ارومیه افتتاح شد.

در پایان این مراسم از جمعی از تلاشگران و مجریان پروژه شهید ذاکر – شهبد باهنر تجلیل شد.

















Print
1228 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان