• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فاز اول سيستم هوشمند اشتراك دوچرخه فردا  افتتاح مي شود
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فاز اول سيستم هوشمند اشتراك دوچرخه فردا افتتاح مي شود

 به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ صادق حسين دوستي با بیان این كه برای طرح اشتراک هوشمند  دوچرخه 2 فاز تعریف شده است، افزود: فاز اول شامل بخش تفریحی (داخل پارك ها) است و فاز دوم نیز برای كاهش ترافیك در داخل شهر اجرا می شود.

وی با اعلام این كه فاز اول شامل 3 ایستگاه از میدان امامت تا نبوت است، گفت: 5 ایستگاه نیز برای فاز دوم طرح اشتراک دوچرخه هوشمند شامل مسیرهای شورا حسنی- ارتش میدان انقلاب و تقاطع غیرهمسطح مدرس پیش بینی شده است.
حسين دوستی با اشاره به اينكه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه توسط شبكه مجازی كنترل می شود، گفت: جابه جایی سریع و قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی،کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه است.

به گفته وي ، نرخ كرایه استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه به وسیله شورای اسلامی شهر ارومیه تعیین می شود.
معاون برنامه ريزي شهرداري اروميه  افزود: دوچرخه‌ها به وسیله كارت الكترونیكی آزاد می شود و البته كارت‌های اتوبوس حال حاضر نیز این مزیت را خواهند داشت به شرط آن كه شهروندان، كارت های اتوبوس را تحویل دهند تا عملیات برنامه‌دهی كارت الكترونیكی دوچرخه روی آن  اجرا شود.

 وی با بیان این كه دوچرخه‌های سیستم هوشمند دوچرخه كاملا استاندارد است، تاکید کرد: این دوچرخه‌ها دارای تك الكترونیك، تیوبلس(پنچر نشدن)، قابلیت تنظیم صندلی دوچرخه‌ها و سبد خرید است.

حسین دوستی با اعلام این كه الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است، گفت: در مرحه اول 8 ایستگاه برای این طرح در نظر گرفته شده است كه در آینده قابل افزایش به 21 ایستگاه است.

Print
350 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان