• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

فرش هزار رنگ لاله ها و بنفشه ها زیر پای بهار
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

فرش هزار رنگ لاله ها و بنفشه ها زیر پای بهار

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، علي شايگان، مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه با بيان اينكه بيش از سه ميليون از انواع نشاء گل هاي فصلي براي استقبال از بهار  95 در سطح شهر كاشته شده است ، ابراز كرد:  اين گل ها شامل بنفشه ، مينا چمني ، شب بو ،هميشه بهار ، قرنفل ، كلم زينتي است .

وی با اعلام اینکه در آستانه بهار ، طرح تعالي  توسط سازمان پارك ها و فضاي سبزدر شهر اروميه اجرا مي شود ، گفت: سازمان پارکها وفضای سبز ارومیه با بهره گیری از گونه ها و رنگهای متنوع لاله، بنفشه ، پامچال، شب بو، میناچمنی و ترکیب بدیع آن با دکو مالچ شنی و چوبی در قالب طرح هایی زیبا و عمیق(در بعد معنا) ، تلاشی مستمر و پویا را در جهت جلوه گر ساختن زیبایی های بی بدیل و بالقوه ارومیه پیگیر است .

شایان افزود: طی برنامه ریزی پاییز و زمستان این سازمان برای کاشت بهارو اجرای مرحله به مرحله آن ، بهار 95 فصلِ رويش برنامه ها، طرحها و پروژه های  بهاره سازمان خواهد بود.

شايگان با اشاره به اجراي طرح تعالي در سطح شهر اروميه، گفت: اين طرح با کاشت با طرح ویژه  در جزایر ،دلتاها ،رفیوژها و جزایر سبز میادین شهری(رفیوژ شهید بهشتی،فضای سبز پل قویون،امامت،امام علی،خیرین،خیام،ولایت فقیه،انقلاب،آزادی،ابوذر،پل قویون ) نیز جلوه گر فضاهای سبز شهری ارومیه است.

وي بیان کرد:  در طرح تعالی، انسجام رنگین منحنی های جهت یافته به سمت اوج ،تداعیِ اتحاد و همزیستی مسالمت آمیز اقوام ترک وکرد وآشور وارمنی و کلیمی ساکنِ ارومیه در جوار هم و نیل به سوی آن بالای بی همتاست.

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه با اشاره به اجراي طرح ويژه در بوستان هاي شهر به ويژه در پارك ساعت در آستانه بهار، بيان كرد: بانوی بهار در بوستان ساعت به شکلی نمادین ،کالبد ی زیبا ،وزین و ظریف برای ترکیب لاله های رنگا رنگ بهاره فراهم می­کند.

شایگان با بیان این که رویکردهای توسعه فضای سبز، تنها با توجه ویژه به آمار نهال‌کاری ها میسر نخواهد بود، ابراز کرد: از این رو شهرداری ارومیه با در نظر داشتن استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار و مدیریت منابع آبی، چشم انداز کیفی این بحث را مد نظر قرار داده است.

وی ادامه داد: با غرس 50 هزار اصله نهال در مناطق 5گانه در سال 95 به نقطه عطف مهمی در توسعه فضای سبز پایدار در شهر ارومیه  تبدیل خواهد شد.

شایگان اضافه کرد: در کنار درختکاری های بهاره، کاشت 50 هزار بوته انواع درختچه های بهاره، نقش موثری در تلفیق طبیعی و محیطی برنامه های درختکاری خواهد داشت.

Print
724 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان