فرهنگسراها علاوه بر ایفای نقش تخصصی در فرهنگ، پل ارتباطی بین مردم محلات با سازمان باشند
به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ مصطفی میلانی با اشاره به نقش ارتباطی فرهنگسراها در جهت انتقال مطالبات و مشکلات شهروندان به سازمان، عنوان کرد: فرهنگسراها بایستی علاوه بر ایفای نقش تخصصی در حوزه فرهنگ؛ پل ارتباطی بین مردم محلات با سازمان باشند.
وی با اشاره به لزوم تغییر در رویکردها و نگرشها نسبت به جایگاه فرهنگسراها ، اظهار کرد: فرهنگ سازی نیازمند شناخت درست از مطالبات مردم محلات، درک درست از چالشهای فرهنگی پیش روی شهرداری و سازمانهای تابعه در کنار برنامهریزی صحیح و راهبردی است.
میلانی با بیان اینکه مدیریت شهری محلهمحور یکی از برنامههای توسعه محور و از انتظارات شهردار ارومیه از مجموعه فرهنگسراهاست، افزود: اگرچه در شرایط فعلی جامعه از حیث همهگیری کرونا، محدودیتهایی در اجرای برنامههای فرهنگسراها به صورت فیزیکی به وجود آمده است اما با استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی مجازی امکان برقراری ارتباط با جامعه هدف، شناسایی مطالبات، آگاهی از مشکلات و معضلات شهری و اجرای هدفمند برنامههای فرهنگی در بستر اینترنت وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد تمامی فرهنگسراها نسبت به بازتعریف اقدامات و برنامههای خود اقدام کنند.