• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

قلمه زدن بيش از 500 هزار اصله انواع درخت و درختچه زينتي اروميه
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

قلمه زدن بيش از 500 هزار اصله انواع درخت و درختچه زينتي اروميه

به گزارش روابط عمومي شهرداري اروميه؛ علي شايگان اظهار كرد:  به منظور دستيابي به اهداف سازمان مبنی بر خودکفایی در زمينه تولید انواع گونه هاي گياهي قابل تكثير از طريق قلمه، با اتمام فصل خزان عملیات قلمه گیری و کاشت قلمه انواع درختان و درختچه هاي زينتي، نظير چنار، توت كاغذي، زرشك زينتي، برگ نو و انواع رز به تعداد بيش از 500 هزار عدد در بسترهای كشت آماده شده توسط واحد توليدات سازمان آغاز شد.

وي  در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل درختان در تصفیه و تلطیف هوای شهرها ، اظهار كرد بيان كرد:  در اين راستا برای جلوگیری از قطع درختان و تخریب فضاهای سبز و عرصه های طبیعی‌، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداري اروميه اقدام به بازرسی مستمر و شناسایی متخلفین و تشکیل پرونده در واحد حفظ وگسترش و ارسال آن به واحد حقوقی برخورد قانونی با متخلفین می كند.

شايگان عنوان كرد: در طول سال جاري 180 مورد پرونده قطع درخت و تخريب فضاي سبز توسط  کمیسیون ماده 7 (قطع اشجار) که اعضای آن متشکل از معاون خدمات شهری شهردار، نماینده شواری شهر در سازمان،  مدیر عامل سازمان و کارشناس مسئول  واحد حفظ وگسترش هستند، مورد بررسي قرار گرفت.

وي با بيان اينكه فضای سبز، شریان های حیاتی زندگي شهري است و تجاوز به آن پیگرد قانونی دارد، گفت:  بر اساس قوانین و آیین نامه حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها هر گونه قطع یا هرس درختان بدون اخذ مجوز ممنوع است .

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اروميه در پایان تصریح کرد:  متخلفینی که بدون اخذ مجوز از کمیسیون ماده 7 (قطع اشجار)نسبت به هرس یا قطع درختان اقدام نمایند، علاوه بر پرداخت جزای نقدی سنگین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 






Print
680 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان