• پرتال قدیم

اخبار

اخبار و رویداد های شهر ارومیه و شهرداری ارومیه

ابر برچسب ها

جدیدترین خبر ها

اخبار

لطیفه مبین عنوان کرد: مساجد به مراکز ثقل فرهنگی تبدیل شوند
خانم مریم نقی پور
/ دسته ها: اخبار شهرداری

لطیفه مبین عنوان کرد: مساجد به مراکز ثقل فرهنگی تبدیل شوند

به گزارش روابط عمومی شهرداری ارومیه، لطیفه مبین، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر این که باید از ظرفیت موجود در مساجد برای غنی‌سازی فرهنگ عمومی استفاده شود، گفت: باید برنامه‌های فرهنگی غنی و با‌کیفیت در مساجد و محافل دینی برگزار شود و در این زمینه ارگان‌های رسمی لازم است، ایفای نقش کنند.
وی با اعلام این که مساجد و اماکن مذهبی، باید  به منزله فرهنگسراهای قوی و غنی در جامعه شناخته شوند، بیان کرد: در برخی از آنها آیین‌‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی مناسب با قداست محل برگزار می‌شود، ولی در برخی از آنها چنین فعالیت‌هایی وجود ندارد.
مبین افزود: انتظار می رود، همه نهادها و ارگان‌ها با قرار گرفتن در کنار هم برای غنی کردن برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اقدام کنند.
وی در ادامه  اجرا شدن این برنامه ها را، لازمه همکاری هیات امنای مساجد استان با فعالان فرهنگی و ایده‌‌پردازان دانست و افزود: در این صورت کلاس‌ها و فعالیت‌ هیات‌های مذهبی و بسیجیان در خارج از مساجد برگزار  نخواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان این که شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به سهم خود برای قدم برداشتن در این زمینه آمادگی لازم را دارد، نصریح کرد: باید ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های موجود از عمل کردن به‌شکل جزیره‌ای خودداری شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی مختلف در ارومیه، تاکید کرد: باید به صورتی برنامه‌ریزی و اقدام کرد که این سری اقدامات از تاثیرگذاری لازم در جامعه برخوردار باشند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهفته بین نخبه‌های فرهنگی و دینی برای کیفیت بخشیدن به این سری برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در این صورت می‌توان برای تقویت فرهنگ و مصون کردن آن از آسیب‌ها، اقدام موثری انجام داد.

Print
549 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دی ان ان